Dokończenie zachodniego odcinka II linii metra stoi pod znakiem zapytania od grudnia 2020 roku. Wtedy inwestor, czyli Metro Warszawskie oraz wykonawca tego odcinka – turecka firma Gulermak złożyli wnioski o pozwolenia na budowę.
Procedura sprawdzania wniosków a także uzyskiwania decyzji środowiskowych oraz konsultacji społecznych ws. usytuowania stacji na planowanym zachodnim krańcu II linii metra trwało więc 2,5 roku.
Wydanie zgody przez wojewodę ws. stacji C1 Karolin w obrębie ulicy Sochaczewskiej nie oznacza jeszcze rozpoczęcia prac nad dokończeniem tego odcinka metra. Do wydania pozostało jeszcze kilka innych decyzji, między innymi dla stacji C2 Chrzanów przy ulicy Szeligowskiej a także C3 Lazurowa, poza tym dla wentylatorni i stacji postojowej w Morach.
W tym momencie zakończenie budowy całego ostatniego odcinka metra na Bemowie opóźnione jest już o prawie 3 lata. Według kontraktu zawartego w 2018 roku cały odcinek miał być gotowy pod koniec 2022 roku a prace nie zaczęły się.
Najprawdopodobniej trzeba będzie także aneksować umowę, bo wykonawca podnosi, że nie ma możliwości realizacji kontraktu przy znacząco wyższych kosztach w porównaniu do umowy zawartej 3,5 roku temu. Metro Warszawskie prowadzi negocjację z wykonawca w tej sprawie.
Na razie mieszkańcy Bemowa czekają na otwarcie dwóch nowych i gotowych stacji metra – Ulrychów oraz Bemowo-Ratusz. Ich otwarcie zaplanowano w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS