A A+ A++

Dokończenie zachodniego odcinka II linii metra stoi pod znakiem zapytania od grudnia 2020 roku. Wtedy inwestor,  czyli Metro Warszawskie oraz wykonawca tego odcinka – turecka firma Gulermak złożyli wnioski o pozwolenia na budowę. 

Procedura sprawdzania wniosków a także uzyskiwania decyzji środowiskowych oraz konsultacji społecznych ws. usytuowania stacji na planowanym zachodnim krańcu II linii metra trwało więc 2,5 roku. 

Wydanie zgody przez wojewodę ws. stacji C1 Karolin w obrębie ulicy Sochaczewskiej nie oznacza jeszcze rozpoczęcia prac nad dokończeniem tego odcinka metra. Do wydania pozostało jeszcze kilka innych decyzji, między innymi dla stacji C2 Chrzanów przy ulicy Szeligowskiej a także C3 Lazurowa, poza tym dla wentylatorni i stacji postojowej w Morach. 

Stacja C2 i C3. Decyzje w końcowej fazie przygotowywania

W tym momencie zakończenie budowy całego ostatniego odcinka metra na Bemowie opóźnione jest już o prawie 3 lata. Według kontraktu zawartego w 2018 roku cały odcinek miał być gotowy pod koniec 2022 roku a prace nie zaczęły się. 

Najprawdopodobniej trzeba będzie także aneksować umowę, bo wykonawca podnosi, że nie ma możliwości realizacji kontraktu przy znacząco wyższych kosztach w porównaniu do umowy zawartej 3,5 roku temu. Metro Warszawskie prowadzi negocjację z wykonawca w tej sprawie. 

Na razie mieszkańcy Bemowa czekają na otwarcie dwóch nowych i gotowych stacji metra – Ulrychów oraz Bemowo-Ratusz. Ich otwarcie zaplanowano w ciągu najbliższych kilku tygodni.

 

 

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMiał nawoływać do zabójstwa abp. Jędraszewskiego, został uniewinniony. Ziobro reaguje
Następny artykułCyberpunkowa przygodówka VirtuaVerse za darmo na GOG