Pracownica banku w Mrągowie (woj. warmińsko-mazurskie) odmówiła wypłaty pieniędzy z konta klientki, która w jej ocenie “dziwnie się zachowywała”. Okazało się, że przez kilka godzin z klientką banku rozmawiali oszuści, którzy wmówili jej, że należące do niej pieniądze są zagrożone. Kobieta straciła 7 tys. zł.
Manipulowali ofiarę przez kilka godzin
Policja z Mrągowa poinformowała, że mieszkanka tego miasta padła ofiarą oszustów, którzy wmówili jej, że z jej konta dokonano przelewu pieniędzy. Kobieta, chcąc odzyskać rzekomo utracone pieniądze, zainstalowała na swoim telefonie aplikację, dzięki której oszuści wypłacili 7 tys. zł. Na taką wypłatę pozwalał dzienny limit ustalony w banku.
Wiedząc, że ich ofiara ma na koncie więcej środków, oszuści zadzwonili do niej ponownie.
“Oszust wmówił przestraszonej kobiecie, że jej dane zostały przekazane złodziejom przez kasjerki w banku. Pieniądze, które tam trzyma są zagrożone, bo pracują tam oszuści” – podała policja w Mrągowie. Według policjantów oszuści przekonali kobietę, że jak najszybciej musi iść do swojej placówki bankowej i wypłacić zgromadzone środki.
ZOBACZ: Warszawa. Oszust podszywał się pod policjanta, ukradł seniorowi 638 tys. zł
Klientka zmanipulowana trwającą kilka godzin rozmową poszła do placówki. Tam poprosiła o wypłacenie pieniędzy, ale nie rozłączyła się z oszustami.
“Na szczęście czujna pracownica banku zauważyła nietypowe zachowanie klientki. Najpierw powiedziała jej, że najprawdopodobniej padła ofiarą oszustwa, a potem stanowczo odmówiła wypłacenia pieniędzy. Przez to, że połączenie telefoniczne na tym etapie nie zostało jeszcze przerwane, usłyszał to również oszust, który kazał kobiecie wyjść z banku, po czym się rozłączył” – podała policja, która zaapelowała o ostrożność w odbieraniu telefonów z banków, zaznaczając, że wiele z takich rzekomych połączeń to próby dokonania oszustwa.
WIDEO – Pracownika banku odmówiła wypłaty, której żądali oszuści
Nerwowe, kocie ruchy. “Była jak zahipnotyzowana”
– Mężczyzna wmówił kobiecie, że padła ofiarą przestępstwa. Kobieta podała na jego polecenie numer karty bankomatowej, weszła na swoją aplikację bankomatową i dalsza kradzież była już tylko formalnością – powiedziała Polsat News asp. Dorota Kulig, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji.
O przebiegu zdarzeniu opowiedziała także pracownica banku, która zapobiegła doprowadzeniu oszustwa do końca.
– Miała takie nerwowe kocie ruchy. Ta kobieta była jak zahipnotyzowana, cały czas komórkę trzymała na głośnomówiącym i była jakby pod dyktando tych ludzi. Nie powiedziała ani dzień dobry, ani nic tylko “proszę wypłacić moje wszystkie pieniądze” – relacjonuje pracownica banku w Mrągowie.
ZOBACZ: Wyczyści konto bankowe i wymaże całą zawartość smartfona z Androidem
– Ja się pytam: “wszystkie”? “Wszystkie”. I tu już był mój niepokój, że coś jest nie tak – dodała kasjerka.
Po wszystkim pokrzywdzona klientka przyszła do banku, by podziękować pracownikom za zdrowy rozsądek. Przyznała, że do końca nie zdawała sobie sprawy z tego, co się dzieje.
Dodała także, że dopiero, gdy przyszedł dyrektor placówki, zrozumiała, że mogła paść ofiarą oszustwa, ale nie ze strony banku lecz przestępców, którzy do niej zadzwonili.
hlk/bas/Polsatnews.pl/PAP
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS