Szpital Specjalistyczny im. F. Ceynowy w Wejherowie otrzyma wsparcie finansowe, które ma pomóc w ratowaniu pacjentów z Pomorza zarażonych koronawirusem. To blisko 1 mln zł na zakup specjalistycznego sprzętu potrzebnego do walki z zakażeniami. Środki przekaże placówce Grupa Energa.
Trwa walka z epidemią, która jest ogromnym wyzwaniem dla służby zdrowia. W tej sytuacji każde wsparcie placówek medycznych jest na wagę złota. Na Pomorzu zarażeni koronawirusem trafiać będą m.in. do Szpitala Specjalistycznego im. F. Ceynowy w Wejherowie. Aby pracownicy szpitala mogli skutecznie ratować ich zdrowie i życie, konieczne jest jak najlepsze wyposażenie placówki. Szpital otrzyma wsparcie w wysokości blisko 1 mln zł, dzięki któremu zakupi niezbędny sprzęt medyczny. Mowa m.in. o respiratorach, kardiomonitorach, pompach infuzyjnych i objętościowych. Za przekazane szpitalowi środki zakupione zostanie też przenośne USG, a także defibrylator.
– Jesteśmy poruszeni i niezwykle wdzięczni za okazaną pomoc i zainteresowanie. Pragniemy jednocześnie zapewnić, że zakupiona aparatura medyczna będzie właściwie i w pełni wykorzystana – mówi Andrzej Zieleniewski, wiceprezes Zarządu Szpitali Pomorskich.
Darowizna zostanie przekazana za pośrednictwem Fundacji Energa, która już od 11 lat wspiera aktywnie tego typu przedsięwzięcia. Także i tym razem nie było wątpliwości – wsparcie walki z epidemią znalazło się na liście priorytetów.
– Jesteśmy i będziemy solidarni z mieszkańcami Pomorza. Nasze wsparcie kierujemy tam, gdzie jest ono teraz najbardziej potrzebne. Wierzymy, że przekazane środki finansowe pomogą służbom medycznym w ratowaniu ludzkiego zdrowia i życia – mówi Adrianna Sikorska, wiceprezes Zarządu Energi SA ds. komunikacji.
Działania na rzecz walki z koronawirusem koordynowane są przez Ministerstwo Aktywów Państwowych.
– Epidemia koronawirusa pokazuje jak ważne jest, by państwo miało w swoim ręku instrumenty do działania – największe firmy należące do wszystkich Polaków. Energa, podobnie jak inne spółki Skarbu Państwa staje na wysokości zadania. To nie tylko dowód społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także tak ważnego obecnie patriotyzmu gospodarczego – komentuje Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.
Wsparcie działania infolinii
Walka z koronawirusem to cały szereg różnorodnych działań na wielu płaszczyznach. To przede wszystkim działania medyczne, ale także prewencyjne i edukacyjno-informacyjne. Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalną infolinię, z której mogą korzystać wszystkie osoby mające pytania związane z zachorowaniem na Covid-19. Numer 800 190 590 działa przez całą dobę, jest czynny 7 dni w tygodniu. Połączenie jest bezpłatne. Można dowiedzieć się tu m.in. jak zachować się w przypadku podejrzenia zarażeniem koronawirusem, gdzie znajduje się najbliższy punkt inspekcji sanitarnej czy gdzie zlokalizowany jest najbliższy szpital zakaźny. Można uzyskać tu także dane kontaktowe do tego typu placówek.
Infolinię wspierają też aktywnie pracownicy Grupy Energa. W działania zaangażowali się energetycy ze spółek Energa Obrót i Energa Operator, którzy do tej pory na co dzień odpowiadali na telefoniczne pytania Klientów. Teraz, na infolinii NFZ energetycy udzielają wszelkich informacji na temat koronawirusa. Wcześniej zostali wyposażeni we wszelkie informacje i specjalne skrypty przygotowane właśnie na potrzeby walki z zarażeniem wirusem.
Radiotelefony dla ratowników
Pomoc w walce z epidemią otrzymał też Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku. Trafiło tu 10 radiotelefonów systemu łączności TETRA. Z przekazanego sprzętu będą korzystać szpitale zakaźne, dyspozytornie Państwowego Ratownictwa Medycznego na terenie Pomorza czy lekarz koordynator w Urzędzie Wojewódzkim.
System łączności TETRA jest standardem cyfrowej radiowej łączności dyspozytorskiej, który gwarantuje nieprzerwaną, szyfrowaną łączność głosową i transmisję danych. Dedykowany jest instytucjom potrzebującym niezawodnej łączności dyspozytorskiej. Mowa o energetyce, służbie bezpieczeństwa publicznego, administracji, spółkach skarbu Państwa, transporcie czy właśnie ratownictwie. TETRA cechuje się wysokim poziomem niezawodności i szybkością działania. W sytuacji epidemii takie rozwiązania są wręcz niezbędne.
Radiotelefony przekazały spółki Grupy Energa – Enspirion przy współpracy z Energą Operatorem.
Źródło: Biuro Prasowe Energa S.A.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS