A A+ A++

W ramach akcji Supermiasta i superregiony 2040 tworzymy listę siedmiu wyzwań dla władz Łodzi i woj. łódzkiego.

Poniżej prezentujemy wyzwania, które zgłosili nam nasi Czytelnicy.

Supermiasta i superregiony 2040. Walka z hałasem

Anna Majchrowska z Inicjatywy Głośno o hałasie w Łodzi pisze: “Wyzwanie dla Łodzi to przestrzeganie dopuszczalnych poziomów hałasu drogowego w całym mieście. Zgodnie z art. 139 ustawy Prawo ochrony środowiska „Przestrzeganie wymagań ochrony środowiska związanych z eksploatacją dróg, linii kolejowych, linii tramwajowych, lotnisk oraz portów zapewniają zarządzający tymi obiektami”.

Wyzwaniem jest zatem przestrzeganie prawa przez władze miasta. Jak to możliwe, że na wielu ulicach w mieście, które są drogami krajowymi z dużym ruchem i ruchem ciężarówek przez całą dobę, nie ma żadnej ochrony mieszkańców przed ponadnormatywnym hałasem?”

Supermiasta i superregiony 2040. Wschodnia obwodnica Śródmieścia

Maria Smoleń: “Mieszkam w okolicy Lumumbowa. Dostać się samochodem na południe od nas jest bardzo trudno. Podobnie jest z komunikacją tramwajową. Najpierw jedzie się “piętnastką” na zachód i dopiero na południe.

Ale wracam do transportu samochodem. Uważam, że konieczna jest obwodnica Śródmieścia na wschodzie. Wiem, że były już przymiarki z wykorzystaniem ulicy Konstytucyjnej. Jednak projekt umarł śmiercią naturalną. Dlatego zgłaszam projekt zbudowania trasy północ – południe po wschodniej stronie Śródmieścia”.

Kolej obwodowa dla supermiasta i superregionu 2040

Dr inż. Wojciech Klonowicz: “Chciałbym zgłosić sprawę kolei obwodowej, o której włodarze naszego miasta marzyli już ponad sto lat temu, a która dzisiaj byłaby znakomitym przyczynkiem dla idei „supermiasta”.

Głównym problemem komunikacyjnym mieszkańców Łodzi jest szybkie i wygodne przemieszczanie się ze wschodniej do zachodniej części miasta (i odwrotnie), jak również na innych kierunkach pomiędzy oddalonymi dzielnicami Łodzi. Kolej obwodowa byłaby znakomitym rozwiązaniem – spełniałaby wręcz funkcje metra.

Weźmy pod uwagę linię kolejową Łódź Widzew – Zgierz. Są na niej już przystanki Stoki, Marysin, Warszawska, Arturówek, Radogoszcz Wschód – może w przyszłości będą jeszcze inne. I wyobraźmy sobie, że za tym ostatnim przystankiem zostaje dobudowany łącznik o długości zaledwie ok. 600 m do linii ze Zgierza w kierunku Łodzi Kaliskiej. Powstaje w ten sposób kolej obwodowa, bo na niej znajdują się – oprócz powyższych przystanków – przystanki Radogoszcz Zachód, Żabieniec, Łódź Kaliska, Pabianicka, Łódź Chojny, Dąbrowa, a może w przyszłości jeszcze inne – i wracamy do Łodzi Widzewa. Okrążyliśmy całe miasto, łącząc jego zewnętrzne dzielnice!

Mając nadzieję, że powracająca ostatnio do łask idea znaczenia połączeń kolejowych, powiązana z elektromobilnością, ochroną klimatu itd., pozwoli na realizację przedstawionego superwyzwania dla Łodzi”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolejny polski bank wdrożył chmurowe rozwiązanie HR
Następny artykułNie ma więcej zakażeń bakterią New Delhi w Ciechocinku, ale przyjęcia na razie będą wstrzymane