A A+ A++

Niedzielny poranek w piątej rundzie sezonu zakończył się próbą Monastero – Jenne. Z nieco ponad 8,5 km i licznymi tunelami najlepiej poradzili sobie liderzy rajdu: Andrea Crugnola i Pietro Elia Ometto. Tylko 0,1 s stracili Simone Campedelli i Tania Canton. Włoskie podium skompletowali Roberto Dapra i Luca Guglielmetti [+1,1 s].

W połowie drugiego etapu prowadzenie zachowują Crugnola i Ometto. Simone Tempestini i Sergiu Itu mają do odrobienia 5,7 s. Pół sekundy dalej są Campedelli i Canton.

– Jestem zadowolony z odcinka. Ostatni raz jechaliśmy go w 2018 roku. Myślę, że mieliśmy margines i można się poprawić. W tej chwili wszystko wygląda dobrze – komentował Crugnola.

– Nie był to dla nas dobry oes. Miejscami brakowało mi prędkości. Na pewno można tu pojechać szybciej – ocenił Tempestini.

– Jeśli się patrzy na czas, jest w porządku. Jednak wyczucie nie było odpowiednie. Miałem trochę problemów z notatkami – tłumaczył Campedelli.

Mathieu Franceschi i Andy Malfoy wypadli z trójki, ale nie zamierzają się poddawać [+8,1 s]. Efren Llarena i Sara Fernandez [+11,3 s] minęli Haydena Paddona i Johna Kennarda [+12,5 s]. Na siódmym miejscu pozostają Bostjan Avbelj i Damijan Andrejka [+24,2 s] i mają za sobą Daprę i Guglielmettiego [+36,3 s].

– To był dla nas nowy odcinek. Byłem zbyt ostrożny. Walka jednak się jeszcze nie skończyła – zapowiedział Franceschi.

– Trudny odcinek. Na wielu zakrętach mieliśmy sporo podsterowności i nie jestem zadowolony – narzekał Llarena.

– Nic więcej nie mogę zrobić. Postaramy się dojechać do mety i tyle. Zostawiamy pewien margines. To piękne oesy. Cieszymy się jazdą, a dumę chowam do kieszeni – stwierdził Paddon.

– Wygląda to jak łatwy odcinek, ale taki nie jest. Niełatwo znaleźć tu rytm i limit – przyznał Avbelj.

– Poszło nam lepiej niż na poprzednim. Jestem zadowolony z czasu – powiedział Dapra.

Dwie ostatnie pozycje w dziesiątce należą do Giandomenico Basso i Lorenzo Granaiego [+45,9 s] oraz Andrea Mabelliniego i Virginii Lenzi [+51,1 s].

– Dobrze jest wrócić. Tutaj pojechaliśmy dobrze – ocenił Basso.

– Ten odcinek jest zupełnie inny niż pozostałe. Sporo przyczepności i nie ufaliśmy jej od samego początku. Na drugim przejeździe będzie lepiej – zapowiedział Mabellini.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk na OS10 jechali od Crugnoli o 7,8 s dłużej, co dało szesnasty wynik. W podsumowaniu sekcji są trzynaści [+1.08,2]. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot tracą do liderów 2.49,7 i są w trzeciej dziesiątce.

– Odcinek przypomina trochę Kanary, ale jest trudniejszy. Podoba mi się, typowy dla tego rajdu – ocenił Marczyk.

W ERC3 Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk są na drugiej pozycji. Igor Widłak i Michał Marczewski pozostają czwarci. Liderami kategorii są Filip Kohn i Tom Woodburn.

Wyniki po OS10:

1. Andrea Crugnola/Pietro Elia Ometto Citroen C3 Rally2  1:25.30,4
2. Simone Tempestini/Sergiu Itu Skoda Fabia RS Rally2 +5,7 s
3. Simone Campedelli/Tania Canton Skoda Fabia RS Rally2 +6,2 s
4. Mathieu Franceschi/Andy Malfoy Skoda Fabia RS Rally2 +8,1 s
5. Efren Llarena/Sara Fernandez Skoda Fabia RS Rally2 +11,3 s
6. Hayden Paddon/John Kennard Hyundai i20 N Rally2 +12.5 s
7. Bostjan Avbelj/Damijan Andrejka Skoda Fabia RS Rally2 +24,2 s
8. Roberto Dapra/Luca Gugliemmetti Skoda Fabia RS Rally2 +36,3 s
9. Giandomenico Basso/Lorenzo Granai Toyota GR Yaris Rally2 +45,9 s
10. Andrea Mabellini/Virginia Lenzi Skoda Fabia RS Rally2 +51,1 s

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoleje Śląskie prowadzą akcję, dzięki której pasażerowie mogą kupić tańsze bilety na Elkę w Parku Śląskim i w innych ciekawych miejscach.
Następny artykułWyjazd do sanatorium może być tańszy. Wystarczy pokazać tę kartę. Wyrobisz ją w banalny sposób