A A+ A++

Załogi przejechały próbę Gois. Oes zawiera kilka zmian rytmu. Początek jest wąski i stosunkowo wolny. Tempo przyspiesza w jednej trzeciej dystansu, gdy załogi wyjeżdżają na otwarty teren i przemieszczają się ze wzgórza na wzgórze. Końcówka jest ponownie nieco wolniejsza i wiedzie przy stromym zboczu, nie oferując miejsca na błąd. Odcinek skrócono od startu o 5 km.

Z dystansem liczącym niespełna 12,5 km najszybciej poradzili sobie Sordo i Carrera. Hiszpanie jadą jako ostatni samochód Rally1 i korzystają ze stworzonych przez rywali linii. Na mecie próby mieli 1,8 s zapasu nad Kalle Rovanperą i Jonne Halttunenem. Trzecim czasem przypomnieli o sobie Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+2,1 s].

– Mam naprawdę sporo przyjemności. Bardzo dużo. Tym oesem mogę jeździć cały dzień. Samochód spisuje się bardzo dobrze. Mam świetne wyczucie. Czapki z głów przed inżynierami Hyundaia – powiedział Sordo.

– Tutaj było lepiej, chociaż z tymi twardymi oponami balans samochodu nie jest najlepszy. Sporo podsterowności – dziwił się Rovanpera.

– Naprawdę dobry oes. Jestem zadowolony ze swojej jazdy. Czasami mam problemy z utrzymaniem linii. Nie mogę przesadzić z oponami. Dobrze jest trochę odrobić i wrócić do walki – cieszył się Fourmaux.

Coraz lepiej spisują się Sebastien Ogier i Vincent Landais [+2,6 s]. Pomimo piątego czasu [+2,9 s], na czele pozostają Takamoto Katsuta i Aaron Johnston. Ott Tanak i Martin Jarveoja oddalili się od liderów, jadąc od nich 0,4 s dłużej. Czyszczący trasę Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe stracili 5,7 s, ale zostawili za sobą głównych rywali w walce o tytuł: Elfyna Evansa i Scotta Martina [+8,6 s]. Stawkę królewskiej klasy tradycyjnie zamknęli Gregoire Munster i Louis Louka [+17,9 s].

– Próbowałem. Starałem się jak najlepiej. Nie jestem jednak do końca zadowolony z samochodu – przyznał Ogier.

– Jestem zaskoczony. Jazda nie była najlepsza. Trochę bałaganu. Powinienem pojechać czyściej – ocenił Katsuta.

– Było w porządku. Bardziej od czyszczenia martwi mnie zużycie opon. Robiłem, co mogłem, ale pod koniec straciliśmy trochę prędkości. Potrzebuję opon jeszcze na kolejny odcinek. Nie wiem czy są zniszczone. Powinny wystarczyć – stwierdził Neuville.

– Bardzo trudny odcinek. Miałem problemy z tym, aby samochód właściwie skręcał. Próba przypominała tę poranną, więc nie jestem zaskoczony – przekazał Evans.

– Ten oes daje sporo frajdy. Na spadaniu trzeba uważać z prędkością, aby zmieścić się w kolejnych zakrętach. Czekamy na drugi przejazd – opowiadał Munster.

Po OS4 nadal liderem jest Katsuta. Przewaga Japończyka nad Tanakiem to 1,9 s. Rovanpera przesunął się do trójki [+3,4 s]. Neuville spadł z podium [+5,2 s]. Sordo jest już piąty [+6,4 s].

W WRC 2 prowadzenie objęli Gus Greensmith i Jonas Andersson, najlepsi w kategorii na czwartej próbie. 

Wyniki po OS4:

1. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1  32.10,9
2. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +1,9 s
3. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +3,4 s
4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +5,2 s
5. Dani Sordo/Candido Carrera Hyundai i20 N Rally1 +6,4 s
6. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +6,8 s
7. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +10,7 s
8. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +12,5 s
9. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +1.00,9
10. Gus Greensmith/Jonas Andersson Skoda Fabia RS Rally2 +1.09,9 [1 WRC2]

Gus Greensmith, Jonas Andersson, Toksport WRT Skoda Fabia RS Rally2

Autor zdjęcia: Red Bull Content Pool

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChóry i zespoły zaśpiewały w Polubiczach pieśni maryjne oraz ludowe
Następny artykułCo Unia Europejska zrobiła dla Polek i Polaków? Podcast Forbes Women