Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI
Walentynki 2023 to świetna okazja do odświeżenia relacji z klientami zapisanymi do newslettera SMS czy klubu lojalnościowego. Szczególnie dlatego, że to święto często łączy się z wyjątkowo atrakcyjnymi promocjami. Wiadomości SMS z okazji dnia zakochanych otrzymują zarówno klienci sklepów internetowych, stacjonarnych jak i restauracje, kina, teatry i inne miejsca związane z rozrywką.
Przygotowując się na wzmożone kampanie marketingowe w okolicy Walentynek nie zapomnijmy o płynności realizacji zamówień i zarządzania rezerwacjami. Pamiętajmy zatem o powiadomieniach SMS czy e-mail dotyczących statusu w sklepie online czy przypomnieniach o rezerwacji.
Mówiąc o dobrej walentynkowej kampanii SMS warto pamiętać o kilku podstawach: wartości i przedmiocie promocji, czasie obowiązywania, informacji jak skorzystać, kreatywnej treści i obowiązkowym call to action. Przed wysyłką sprawdźmy bazę odbiorców pod kątem aktualności i zaangażowania – i już, SMS-owa Walentynka gotowa!
Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm z sektora e-commerce
Walentynki to po prostu kolejna dobra okazja do sezonowych działań prosprzedażowych. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że szansę na powodzenie mają tylko sprzedawcy specyficznej grupy produktów i usług – biżuteria, bielizna, kwiaty, restauracje. Ale podchodząc do tematu kreatywnie, można w tym okresie sprzedawać nie tylko produkty kojarzące się z zakochanymi. Wręcz przeciwnie. Dobrze przemyślana kampania promująca rozwiązania dla jednej osoby (choć niekoniecznie singla) też może odnieść sukces (np. karnety do spa, na jogę, masaż).
Z resztą miłością darzyć można nie tylko partnera, a chociażby swojego pupila – psa, kota czy papużkę. A od tego już krok do skutecznej walentynkowej kampanii dla sklepów zoologicznych. Każdy ma też jakąś pasję, hobby które kocha. I bez względu na to, czy jest to jazda na rowerze, filatelistyka czy wyszywanie, w dniu święta miłości można odwołać się do tego uczucia i wypromować swoje produkty lub usługi.
Pamiętać należy o tym, że aby kampania była udana, powinna być zaplanowana i przemyślana. Nie wystarczy tylko wrzucić na stronę kod promocyjny, potrzebne jest całe story wokół motywacji zakupowych klientów, kreacje graficzne, wybranie odpowiednich kanałów komunikacji kampanii, jak newsletter czy social media pod daną grupę docelową. Z dobrym pomysłem na promocję wybrany dzień, taki jak walentynki, może w firmach przerodzić się w prawdziwe święto sprzedaży.
Źródło: SMSAPI, Tribe47
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS