Tegoroczne wakacje to praktycznie ostatni moment, by wykorzystać bon turystyczny – przypomina ZUS. Ważność bonu upływa 30 września i po tym czasie już nie będzie można opłacić nim wypoczynku ani pobytu w hotelu.
Tymczasem, jak informuje Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce, z blisko 434 tys. w regionie uprawnionych do wykorzystania bonu ponad 81 tys. bonów jest wciąż nieaktywnych.
– Od sierpnia 2020 r. za pomocą bonu rodzice mogą płacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne na terenie Polski – przypomina Marlena Nowicka. – Do tej pory transakcje opłacone przez Wielkopolan za pośrednictwem bonu wyniosły 245 mln zł. Z pośród 434 tys. przyznanych bonów aktywowano ponad 81 proc., czyli prawie 353 tys. Wciąż nieaktywnych pozostaje ponad 81 tys. bonów na kwotę 56 mln zł.
Przypomnijmy, że na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł, a dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością dostaną dwa bony w wysokości 500 zł – jednak w tym celu należy złożyć odpowiednie oświadczenie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
– Bon turystyczny jest dostępny tylko na Platformie Usług Elektronicznych – podkreśla Marlena Nowicka. – Aktywacja bonów jest bardzo prosta. Rodzic, który pobiera świadczenie 500 plus na dziecko taki bon ma u siebie na profilu PUE. Wystarczy wejść na swój profil, w zakładkę „ogólny”, następnie po lewej stronie ekranu odnajdziemy zakładkę „bon turystyczny”. Po kliknięciu w nią zostaniemy poproszeni o uzupełnienie niezbędnych danych kontaktowych, czyli adresu email i numer telefonu komórkowego. Po czym przechodzimy do aktywacji. Zarówno aktywacja, jak i płatność bonem turystycznym, jest bardzo prosta, nie wymaga od nas jakiś skomplikowanych czynności. Aktywować bon można w dowolnym momencie, nawet na dzień przed planowanym wyjazdem.
Bon przyznawany jest w formie dokumentu elektronicznego. Ma on unikalny 16-cyfrowy numer. Nie podlega on wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można nim płacić także na raty aż do wyczerpania kwoty w podmiotach, które zarejestrowały się na liście Polskiej Organizacji Turystycznej. Ponieważ jest ważny do końca września tego roku, to do tego czasu trzeba go zrealizować, choć sama usługa może się odbyć później.
Osoby, które jeszcze mają jakieś pytania lub wątpliwości, mogą skorzystać z infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, czynnej codziennie w godz. 7.00 – 20.00, pod numerem 22 11 22 111, a pytania można też zadawać pisząc na adres: [email protected]
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS