A A+ A++

 Możliwość kontaktowania się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych bez wychodzenia z domu jest szczególnie przydatna w obecnej sytuacji, gdy mamy ograniczone możliwość przemieszczania się. Komputer i Internet wystarczą żeby skorzystać z możliwości jakie daje przedsiębiorcom „tarcza antykryzysowa” czyli złożyć wniosek o zwolnienie z płatności składek, zawnioskować o wypłatę postojowego, zawrzeć układ ratalny czy zadać pytanie konsultantom.

Żeby to było możliwe trzeba po prostu założyć sobie konto na platformie internetowej PUE ZUS.

Najlepiej zrobić to przez swój profil zaufany gdyż wtedy nie jest konieczna wizyta w ZUS żeby potwierdzić swoją tożsamość – mówi Iwona Kowalska-Matis. – Taka „bezpieczna” ścieżka jest konieczna gdyż po aktywacji konta uzyskuje się dostęp do wszystkich swoich danych związanych z ubezpieczeniem społecznym (np. zwolnieniami lekarskimi) – wyjaśnia.

Profil zaufany można założyć także bez wychodzenia z domu, poprzez swoje konto bankowe. Wiele banków ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego – ich lista znajduje się na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp

 

JAK ZAŁOŻYĆ W DOMU PROFIL ZAUFANY?

Jeśli ktoś nie posiada profilu zaufanego na EPUAP wystarczy zalogować się na swoje bankowe konto i w usługach lub ofercie banku wybrać zakładkę „profil zaufany”.

Dalej system rejestracji „poprowadzi nas za rękę”. Gdy mamy swój profil zaufany możemy załatwiać wiele spraw urzędowych a także „podpisywać” pisma i wnioski do ZUS – zapewnia rzeczniczka.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.

Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci

Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując po numer infolinii ZUS 22 560 16 00.

Reklama

Reklama

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPornografia zamiast lekcji fizyki. Skandal w Przechlewie
Następny artykułVolkswagen eHome: Sprzedaż auta przez wideokonferencję