Trwają prace wykończeniowe w nowo powstałym budynku oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1, mieszczący się przy ul. Wojska Polskiego 27. Już w przyszłym roku szkolnym w dwóch nowych salach znajdzie się miejsce dla pięćdziesięciorga przedszkolaków.
Budynek to parterowy segment o powierzchni ponad 300 metrów kwadratowych połączony z istniejącą częścią przedszkola. Powstały tam dwie sale z łazienkami i zapleczem dla nauczycieli, szatnia, łazienka dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczenie socjalne dla personelu. Każdy z nowych oddziałów przedszkolnych zajmuje blisko 70 metrów kwadratowych i przeznaczony jest dla maksymalnie 25 dzieci.
– To kolejna inwestycja miasta tworzona z myślą o młodym pokoleniu. W ubiegłym roku wybudowaliśmy żłobek ekologiczny, wcześniej powstał też oddział przedszkolny przy Szkole Podstawowej numer 5. Nadal staramy się dbać o rodziców i ich pociechy – mówi burmistrz Waldemar Jakson.
Budynek posiada już okna oraz drzwi i wkrótce znajdzie się w tak zwanym stanie surowym zamkniętym. W tej chwili trwają prace wewnątrz obiektu, obejmujące montaż instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych i c.o., ocieplenie elewacji, a także prace na dachu. Za chwilę wewnątrz rozpocznie się tynkowanie, malowanie, układanie płytek i wszelkie prace wykończeniowe. Wykonawca zbuduje też ciąg pieszo-jezdny, chodnik oraz drogę pożarową. Cały budynek przedszkolny, łącznie ze starą częścią, będzie ogrzewany niezależną od szkoły instalacją centralnego ogrzewania zasilaną kotłem gazowym.
Zgodnie z umową podpisaną z Urzędem Miasta, cała inwestycja ma zakończyć się w pierwszej połowie czerwca tego roku. Później pozostanie już tylko wyposażenie budynku w meble, zabawki, pomoce naukowe i sprzęt potrzebny przedszkolakom. Docelowo ma się tam znaleźć pięćdziesiąt miejsc dla maluchów.
– Dzieci, które przychodzą do oddziałów przedszkolnych przy Zespole Szkół Ogólnokształcących numer 1, mogą przejść całą edukację w jednym miejscu, ponieważ mamy tu szkołę podstawową i szkołę średnią. To bardzo ciekawe i w wielu przypadkach bardzo dobre rozwiązanie. Nauczyciele znają ucznia od najmłodszych lat, jego dobre i słabsze strony, problemy, z jakimi się boryka. Dzięki temu wiedzą jak z nim pracować i w miarę potrzeb w jaki sposób mu pomagać i wspierać. Wiele osób chwali sobie taki system. Stąd, między innymi, powstała idea rozbudowy tego przedszkola – podkreśla Waldemar Jakson.
mj
Artykuł przeczytano 526 razy
Last modified: 25 lutego, 2022
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS