Izraelska firma Electreon zapowiedziała budowę pierwszej w USA drogi z możliwością bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych. Projekt pilotażowy ma się zakończyć w przyszłym roku w Detroit w stanie Michigan i początkowo będzie obejmował odcinek o długości 1,6 km.
Droga będzie zawierać podziemną sieć cewek ładujących, które będą połączone z siecią elektryczną, a wyposażone w odbiornik pojazdy będą ładowane podczas przejazdu. System nie emituje prądu bez udziału aktywnego odbiornika, dzięki czemu ludzie i zwierzęta przechodzące przez ulicę nie zostaną porażone prądem. Rozwiązanie to jest również w pełni modułowe, dzięki czemu każda cewka jest podłączona indywidualnie do sieci, a awaria jednego elementu, nie powoduje przerw w działaniu całego systemu.
Ładowanie samochodu elektrycznego podczas stania w korku, lub na skrzyżowaniu? To może się sprawdzić.
Rozwiązanie to ma jednak poważną wadę w postaci kosztów, które nie pozwalają na budowanie długich odcinków ładujących, ale może być wykorzystywane na trasach autobusów, na skrzyżowaniach, albo w miejscach występowania korków. Właściciele pojazdów będą płacić za takie ładowanie i choć nie zapewni to pełnego naładowania akumulatorów, pozwoli na przejechanie dłuższego odcinka.
Przedstawiciel Electreon twierdzi, że trasy autobusowe byłyby świetnym miejscem do wdrożenia tego systemu, ponieważ są przewidywalne i powtarzalne. Obszary o dużym natężeniu ruchu mogą również się sprawdzić, ponieważ pojazd będzie miał czas na ładowanie podczas oczekiwania w korku. Electreon zdradził wcześniej, ile może kosztować odbiornik samochodowy, pozwalający na korzystanie z takiej drogi. Cena ma wynosić od 1000 do 1500 USD.
Koncepcja bezprzewodowego ładowania EV nie jest nowa. W 1986 roku Kalifornia przetestowała opcję ładowania bezprzewodowego w samochodach napędzanych po drogach w ramach programu Partners for Advanced Transit and Highways (PATH). W ostatnich latach bezprzewodowe ładowanie telefonów również zyskało popularność ze strony firm takich jak Apple i Samsung. Jednak ogólnie rzecz biorąc, wysiłki związane z ładowaniem bezprzewodowym spadły, ponieważ sprzęt okazał się drogi i często nieporęczny.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS