Do obsługi międzynarodowych przesyłek poczty wykorzystują International Post Corporation (IPC), działające od 1989 roku i wykorzystują placówki ponad 180 poczt na całym świecie. Poczta Polska zauważa, że polscy konsumenci chętnie korzystają z oferty zagranicznych sprzedawców, wśród których prym wiodą platformy sprzedażowe z Chin. Poczta Polska odnotowuje rok do roku wzrost ilości przesyłek obsługiwanych i doręczanych na terenie całej Polski.
PP oferuje także przesyłki międzynarodowe i od marca br. rozszerzyła katalog usług celnych, umożliwiając obsługę przesyłek przychodzących z zagranicy, dla których spółka nie mogła dokonać zgłoszeń. Dotychczas klienci musieli odprawiać je we własnym zakresie.
Czytaj więcej
Rekordowe przychody i zyski InPost
Grupa spodziewa się także w tym roku rosnąć szybciej niż rynek i jeszcze większych zysków. Inwestycje wyniosą 1,3 mld zł i będą finansowane z bieżących przepływów.
Za pośrednictwem Poczty Polskiej można nadać przesyłki za pośrednictwem: EMS, paczka pocztowa, list zwykły, polecony, z zadeklarowaną wartością czy Global Expres. Pocztę Polską zamierza zaoferować kompleksową obsługę celną również dla tego rodzaju przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską.
Poczta Polska ma w strukturach własnych, na terenie kraju, jednostki specjalizujące się w odprawach towarów, współpracujące ściśle z Krajową Administracją Skarbową. Podobnie działa konkurencja. – Wszyscy międzynarodowi kurierzy (DHL, UPS, FedEx itp.) oraz poczty posiadają własne agencje celne lub działają długofalowo z zewnętrznymi podmiotami świadczącymi tego typu usługi. To jest bardzo ważny element łańcucha dystrybucyjnego dla przesyłek międzynarodowych (kraje poza UE). Sprawna obsługa celna zarówno w eksporcie jak i imporcie pozwala utrzymać krótki czas tranzytu – tłumaczy wiceprezes Las Mile Experts Mirek Gral.
Z badań GS1 Polska wynika, że w e-handlu 39 proc. firm sprzedaje na rynkach zagranicznych. Stanowi mniej niż jedną czwartą przychodów większości badanych firm (61,1%), ale u rekordzistów (10,8%) przekracza 75% przychodów. Ponad 14 proc. z 887 respondentów badania „myśli o zagranicy”. Prawie połowa respondentów, którzy działają na rynkach zagranicznych, sprzedaje zarówno za pośrednictwem marketplace’ów, jak i własnych e-sklepów (49%). Jedna trzecia (31,9%) korzysta wyłącznie z marketplace’ów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS