Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła najnowsze dane dotyczące tzw. edukacyjnej wartości dodanej. Najprościej mówiąc, to metoda pomiaru jakości nauczania i postępów w nauce. Sprawdziliśmy jak to wygląda w publicznych technikach i liceach w Opolu, porównując wyniki z innym popularnym rankingiem.
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowując najnowsze zestawienie opierała się na wynikach egzaminów maturalnych z ostatnich trzech lat, czyli od 2020 do 2022 roku. Narzędziem oceny szkół jest tzw. Edukacyjna Wartość Dodana (EWD) – zestaw technik statystycznych pozwalających zmierzyć wkład szkoły w wyniki nauczania.
Dwie grupy przedmiotów
Najprościej mówiąc, to metoda pomiaru jakości nauczania i postępów w nauce. Polega na porównaniu indywidualnych wyników uczniów z egzaminu gimnazjalnego z egzaminem maturalnym. Czyli pozwala określić postęp w zdobywaniu wiedzy i umiejętności uczniów poprzez zestawienie tego, z czym przyszli do szkoły, z wynikami, z jakimi ją opuszczają.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS