A A+ A++

Zespół japońskiego producenta jeszcze nie przedstawił oficjalnie składu na WRC 2024, przy czym wszystkim kierowcom TGR WRT wygasają kontrakty po tegorocznej kampanii.

Zarząd Toyoty wyraził wcześniej życzenie kontynuowania współpracy z dotychczasowymi zawodnikami: Kalle Rovanperą, Elfynem Evansem i zmieniającymi się w trzecim GR Yarisie Rally1 głównej formacji Sebastienem Ogierem oraz Takamoto Katsutą.

Chociaż żadne umowy jeszcze nie zostały zawarte, szef zespołu Jari-Matti Latvala wskazał, że raczej nie zajdą zmiany w szeregach stajni.

– Chcemy zachować aktualny skład kierowców. Jeszcze nie podpisaliśmy żadnych kontraktów, ale wszystko zmierza w dobrym kierunku – mówił Latvala.

– Kierowcy czują się u nas dobrze, chcą tu zostać, dlatego nie spodziewam się większych zmian – przekazał.

Czytaj również:

Wymieniona czwórka reprezentuje Toyotę od 2020 roku. Jedyną większą zmianą w składzie była decyzja Ogiera o przejściu na częściowy program startów od sezonu 2022.

W wyniku tego do producenta dołączył Esapekka Lappi, aby dzielić trzeci samochód z Francuzem, zanim Fin przeszedł do Hyundaia na sezon 2023. Katsuta zastąpił więc Lappiego w tym roku, prowadząc trzeciego GR Yarisa w wybranych rajdach, w pozostałych zaś startując w ramach TGR WRC Challenge Program.

W ciągu ostatnich czterech lat Toyota zdobyła dwa tytuły pośród producentów (2021-22) i trzy w klasyfikacjach indywidualnych (Ogier, jeżdżąc z Julienem Ingrassią, 2020-2021) oraz (Rovanpera, pilotowany przez Jonne Halttunena, 2022).

W tym roku Toyota Gazoo Racing jest o krok od dopisania kolejnych sukcesów do swojej listy.

Słowa Latvali odnośnie składu zespołu na mistrzostwa 2024 są kontynuacją komentarzy ośmiokrotnego mistrza świata, Ogiera, który powiedział, że „nie ma realnego powodu, by cokolwiek zmieniać”, odpowiadając na plotki łączące go z przejściem do Hyundaia.

Rovanpera był również wcześniej łączony z HMSG, ale wydaje się, że w przypadku Fina także nic się nie zmieni.

Evans nie zdradzał zbyt wiele, pytany o swoją przyszłość, stwierdzając podczas Rajdu Akropolu, że to „otwarty rynek”.

Podobnie rywale Toyoty, Hyundai i M-Sport, jeszcze nie ogłosili składów kierowców. Jedynie Neuville jest formalnie związany z koreańską marką na przyszłą kampanię.

Czytaj również:

Rajd Chile 2023 – Odcinek testowy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJabłko w roli głównej – festiwal rozpoczęty warsztatmi kulinarnymi
Następny artykułTańsza i bezpieczniejsza alternatywa dla szkła? Płyty plastikowe!