Stary, niszczejący wiadukt znajduje się nad nieistniejącymi już torami kolei piaskowej. – Demontaż wiaduktu jest uzasadniony. Jego stan, a przez to i koszty ewentualnych napraw byłyby dla miasta uciążliwe. Poza tym po likwidacji linii kolei piaskowej, która wiodła dołem, utrzymanie w tym miejscu wiaduktu straciło sens. To rozsądne rozwiązanie – podkreśla Jeremiasz Świerzawski, wiceprezydent Sosnowca.
Wiadukt wykonany z betonu zbrojonego ma 58,5 metra całkowitej długości. Wspiera się na dwóch przęsłach. Po jego wyburzeniu ruch zostanie poprowadzony po nasypie. Ten będzie odpowiednio umocniony oraz wyposażony w przepusty umożliwiające swobodny spływ wód opadowych i roztopowych.
Sosnowiec wyburzy wiadukt przy ul. Lenartowicza
Zmieni się również organizacja ruchu. Powstanie nowe rondo na skrzyżowaniu ul. Lenartowicza z Szymanowskiego. Będzie to rondo trójwlotowe o średnicy zewnętrznej 14 metrów. Wyremontowana zostanie również nawierzchnia ul. Lenartowicza na długości 158,5 metra oraz ul. Szymanowskiego na długości 50 metrów. W czasie przebudowy zostanie także zdemontowane sześć latarń oświetlenia ulicznego. W zamian zostanie zamontowane 16 nowych latarń na słupach aluminiowych.
Wiadukt na ul. Lenartowicza w Sosnowcu UM Sosnowiec
Wyburzenie wiaduktu teoretycznie oznacza, że czasowo zniknie możliwość dojazdu do ważnego węzła na S1 oraz przejazdu w stronę Kazimierza Górniczego.
Miasto stawia jednak wymagania, żeby „roboty budowlane były wykonane w sposób powodujący możliwie najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu drogowego i pieszego”. Na czas trwania realizacji robót budowlanych utrzymany ma być ruch pieszych i „bezwzględnie” komunikacji miejskiej.
„Z uwagi na ograniczone możliwości poprowadzenia tego ruchu trasami alternatywnymi (opcjonalnie dopuszcza się ruch wahadłowy autobusów, a także zamknięcie ruchu samochodów osobowych). Zjazdy indywidualne i publiczne oraz dojścia do budynków nie mogą być wyłączone na czas dłuższy niż uzgodniony z użytkownikiem zjazdu oraz za jego zgodą” – zastrzega miasto.
Panattoni zamierza wybudować w Sosnowcu “rondo turbinowe”
Istotny jest też zapis dotyczący planowanej w tym rejonie inwestycji firmy Panattoni. Ten określa, że firma ta będzie realizować budowę skrzyżowania typu „rondo turbinowe” w rejonie zjazdu z Lenartowicza w stronę zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Budowa ronda umożliwi z czasem dojazd do terenów inwestycyjnych (za PKM-em), na których Panattoni chce wybudować kolejne hale.
Plan zakładał, że całą inwestycję będzie nadzorował Miejski Zakłada Usług Komunalnych. Ten ostatecznie przygotował dokumentację projektową, a zadanie poprowadzi gmina. Ma to związek także z tym, że inwestycja ma być realizowana również dzięki unijnej dotacji. Wkład własny gminy to połowa kosztów planowanej inwestycji. Wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty do 25 maja. Z uwagi na dofinansowanie prace mogą potrwać maksymalnie do końca roku. W przetargu, jako termin realizacji zamówienia napisano „do 7 grudnia 2021 r.”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS