Tej publikacji nie mogą przegapić ci, którzy chcą być na bieżąco z nowościami marketingowymi na rodzimym rynku. IAB Polska opublikował właśnie pierwszy w historii raport dotyczący jakości reklamy cyfrowej. Wewnątrz mnóstwo informacji na temat standardów i bezpieczeństwa marki.
Fot. Media społecznościowe IAB Polska
W raporcie „Jakość reklamy cyfrowej” QUALID znalazło się miejsce na omówienie takich zagadnień marketingowych jak widoczność reklamy, oszustwa reklamowe czy transparentność zakupu reklam w systemie zautomatyzowanego zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowej (ang. programmatic).
Publikacja zawiera nie tylko omówienie wspomnianych zagadnień, ale również ankiety, w których respondenci zyskali okazję do wypowiedzi na omawiane tematy. Wyniki pokazują, że aż 93% z nich uważa bezpieczeństwo marki w reklamie cyfrowej za istotne podczas trwania kampanii, zaznaczając jednocześnie braki w transparentności i sposobach zabezpieczenia przed oszustwami reklamowymi (ang. fraud). Ankietowanym nie umknęły również kwestie związane z widocznością reklam i jej wpływu na efektywność działań marketingowych.
Znaczenie reklamy cyfrowej w marketingu. Co przyniesie przyszłość?
O rosnącym znaczeniu reklamy cyfrowej zostało już powiedziane wiele, jednak w ostatnich latach ten obszar marketingu wydaje się rozwijać wyjątkowo prężnie. Właściwie nieograniczone możliwości, jakie ten rodzaj reklamy oferuje użytkownikom, sprawia, że reklama cyfrowa jest jednym z najchętniej wybieranych formatów.
Generowanie dużych zasięgów, wygoda podczas wprowadzania ewentualnych modyfikacji, możliwość dostosowania ostatecznego wyglądu reklamy do nawet najbardziej wygórowanych wymagań przedsiębiorców — oto główne zalety reklamy cyfrowej. Nie należy jednak zapominać, że nie jest to rozwiązanie pozbawione wad. Aby unikną związanych z nimi zagrożeń, warto na co dzień stosować dostępne metody, a także stale zwiększać świadomość odbiorców na ten temat.
Raport opublikowany przez IAB Polska ujawnia, że 74% użytkowników często, bardzo często lub zawsze korzysta z narzędzi związanych z kwestią bezpieczeństwa marki, 64% dostawców i wydawców zachęca swoich klientów do stosowania filtrów związanych z brand safety (pol. bezpieczeństwo marki), takich jak URL blacklist (zestawienie witryn potencjalnie niebezpiecznych dla odwiedzającego) i wykluczenie kategorii tematycznych. Takie działania spotykają się z uznaniem aż 77% badanych.
Poza bezpieczeństwem raport „Jakość reklamy cyfrowej” porusza również kwestie związane z widocznością reklam. Prawie ⅔ pytanych odpowiada, że wysoka, ponad siedemdziesięcioprocentowa, widoczność reklam jest dla nich wystarczająca. W opozycji są jednak ci respondenci, dla których równie istotną, jeśli nie ważniejszą rolę w funkcjonowaniu treści reklamowych wchodzących w skład kampanii performance w sieci odgrywają dopiero osiągnięte efekty.
Bardziej jednolicie prezentuje się polski rynek reklamowy mówiący na temat transparentności firm. Według raportu jest ona kluczowa dla branży zdaniem aż 95% agencji i reklamodawców.
„Wnioski płynące z analizy wyników badania są jasne – firmy powinny aktywnie korzystać z dostępnych narzędzi i technologii, które pozwolą na kontrolę kontekstu, w jakim wyświetlane są ich reklamy. Nawet jeśli wiąże się to z dodatkowymi kosztami, inwestycja w Brand Safety przyniesie długofalowe korzyści poprzez ochronę wizerunku marki i utrzymanie lojalności klientów. Działania podejmowane teraz mogą zdecydować o przyszłości marki w nieprzewidywalnym świecie internetu” – tłumaczy Anna Gruszka, Industry Director Poland Teads, Przewodnicząca Rady Programowej QUALID
QUALID, czyli podniesienie jakości reklamy cyfrowej
Inicjatywa pod nazwą QUALID funkcjonuje w Polsce od trzech lat, a jej celem jest wzrost świadomości uczestników projektu w kontekście świadomości rynkowej. W ramach QUALID podnoszone są standardy reklamy cyfrowej, a także tworzone jest bezpieczne i transparentne środowisko reklamy cyfrowej w naszym kraju.
Do udziału w projekcie zaproszone są wszystkie firmy zainteresowane powyższą tematyką, a dotychczas udało się przeszkolić ponad 1500 uczestników.
Polski rynek content marketingu pod lupą. Stowarzyszenie Content Marketing Polska przeprowadziło obszerne badanie, aby poznać perspektywy i tendencje w branży oraz rzucić światło na przyszłość content marketingu.
Zapewnienie bezpieczeństwa w sieci stało się kwestią kluczową dla każdego internauty. W odpowiedzi na te potrzeby Google stworzyło kampanię edukacyjną we współpracy z agencją kreatywną 180heartbeats + Jung v Matt.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS