A A+ A++

W pozostałe dni robocze, czyli od wtorku do piątku, obsługa odbywać się będzie w dotychczasowych godzinach, czyli od godz. 8.00 do godz. 15.00.

Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw w ZUS. – To przede wszystkim duża wygoda dla osób, które są aktywne zawodowo i we wcześniejszych porach nie mogą pojawić się w urzędzie. Ale popołudniowe poniedziałki to także dobry moment na złożenie wizyty w ZUS przez innych klientów, bo zwykle o tej porze jest niewiele osób, więc szybko można uzyskać pomoc – przyznaje Kopczyńska.

Spotkanie online

Mimo wydłużonych godzin pracy ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z domu. Szybko i bezpiecznie korzystając np. z e-wizyt. – Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w urzędzie. Z ekspertem ZUS możemy spotkać się korzystając z wideorozmowy. W trakcie takiej rozmowy dopytamy o swoją sprawę emerytalną, rentową, czy zasiłkową. Pracownik ZUS powie nam jakie dokumenty są niezbędne do złożenia wniosku i wskaże dogodne rozwiązania. Nie trzeba wychodzić z domu, by uzyskać te informacje – zapewnia rzeczniczka.

E- wizytę umawiamy poprzez stronę internetową www.zus.pl. Do przeprowadzenia takiego spotkania online potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma kontaktu z ZUS została wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób. Z takiej opcji mogą skorzystać także osoby głuche i niedosłyszące, zaznaczając opcję „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”.

Korzystasz z e-wizyty? Pamiętaj!

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

PUE wygodne narzędzie dla każdego

– Nasi klienci mogą już większość spraw załatwić zdalnie, korzystając ze swojego indywidualnego konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Przypomnę tylko, że wnioski o zwolnienie ze składek w ramach Tarczy antykryzysowej, świadczenie postojowe czy aktywację bonu turystycznego – podsumowuje pani rzecznik.

źródło: ZUS

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGrecja: Jak zachęcić do szczepienia się? Bonem na wakacje
Następny artykułOświęcim. Spotkanie w sprawie uchwały zakazującej palenia węglem w mieście od 2030 roku