Spotkanie informacyjne ws. szczegółowego przebiegu nowo projektowanej drogi szybkiego ruchu S74. Spotkanie odbędzie się w poniedziałek 13 lipca o godz. 11.00 w hali MOSiR.
Udział w spotkaniu, którego gospodarzami będą przedstawiciele miasta, zapowiedzieli przedstawiciele Generalnej Inspekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także przedstawiciele firmy, która projektuje trasę. Planowane spotkanie ma charakter informacyjny i jest otwarte dla mieszkańców Tarnobrzega. Udział w nim może wziąć każdy chętny, jednak przypominamy, że ze względu na stan epidemiczny obowiązuje nas ustawa o zakazie zgromadzeń powyżej 150 osób. Z góry więc przepraszamy, gdyby nie wszyscy mogli wejść na halę MOSIR. Na taką ewentualność przygotowaliśmy do dyspozycji mieszkańców Tarnobrzega dwie dodatkowe sale (w TDK oraz w Szkole Podstawowej nr 10), w których nadawana będzie transmisja on-line ze spotkania. Co ważne, także z tych lokalizacji możliwe będzie zadawanie pytań w formie elektronicznej.
W związku z ograniczeniem dotyczącym liczby uczestników spotkania, prosimy o przybycie przynajmniej kilkanaście minut przed planowanym czasem jego rozpoczęcia, gdyby zaistniała konieczność przemieszczenia się do wskazanych przez organizatorów, innych niż hala MOSIR, sal.
Termin: 13 lipca 2020 r., godz. 11.00
Miejsce: hala MOSIR, al. Niepodległości 2
Transmisja: – TDK, ul Słowackiego 2
– SP nr 10, ul. Dąbrowskiej 10
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S74 NA ODCINKU OPATÓW – NISKO
Gmina Tarnobrzeg
I. Opis inwestycji
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (wraz z analizą i weryfikacją wariantów zarekomendowanych z etapu Studium Korytarzowego) dla ok. 71 km drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów – Nisko wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz jej uzyskaniem.
2.Podstawowe cele inwestycji
Celem planowanej inwestycji jest uwolnienie od ruchu tranzytowego terenów zabudowanych w miastach Sandomierz, Stalowa Wola, Nisko, a także w pobliskich wsiach oraz poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu na drodze łączącej centralną część kraju z rejonami południowo-wschodnimi.
Korzyści dla użytkowników dróg:
- podniesienie poziomu swobody ruchu na drodze,
- wzrost bezpieczeństwa ruchu,
- poprawa komfortu jazdy,
- zmniejszenie zużycia paliwa,
- skrócenie czasu podróży,
- poprawa jakości obsługi ruchu.
Korzyści dla społeczeństwa i społeczności lokalnej:
- wzrost bezpieczeństwa ruchu,
- zmniejszenie negatywnego oddziaływania ruchu istniejącej drogi na otoczenie poprzez przeniesienie ruchu tranzytowego z istniejącej drogi na drogę ekspresową, – wzrost zainteresowania inwestycjami w rejonie drogi ekspresowej.
3. Przebieg drogi
Projektowany przebieg drogi ekspresowej S74 zlokalizowany jest na terenie województw: świętokrzyskiego i podkarpackiego. Inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu drogi ekspresowej klasy S; na odcinku od końca obwodnicy Opatowa w rejonie miejscowości Okalina Kolonia, na terenie województwa świętokrzyskiego i włączenia do projektowanej drogi ekspresowej S19 w Nisku (węzeł „Zapacz” – z węzłem) na terenie województwa podkarpackiego, wraz z węzłami, skrzyżowaniami, miejscami obsługi podróżnych, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczna nie związaną z drogą.
4. Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2×2,
- szerokość pasa ruchu 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m
- szerokość pasa dzielącego (z opaskami) 4,00 m
5. Zakres inwestycji na terenie gminy Tarnobrzeg
W wariancie W1 trasa omija miasto Sandomierz od południa zgodnie z założeniami planów zagospodarowania obu województw. Przebiega pomiędzy miejscowościami Wielowieś, a Sielec. Na przecięciu z drogą DW-723 przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przekracza tory kolejowe relacji Tarnobrzeg – Sandomierz i Sandomierz – Stalowa Wola. Wariant W3 wchodzi łukiem w obszar gminy Tarnobrzeg po południowej stronie miejscowości Zakrzów, gdzie przecina się z drogą DW-723. Następnie projektowana trasa przecina planowaną wzdłuż torów kolejowych relacji Tarnobrzeg – Sandomierz Obwodnicę Tarnobrzega. Na przecięciu tras przewidziano lokalizację węzła. Za węzłem trasa przecina tory kolejowe i biegnie wzdłuż torów relacji Tarnobrzeg – Stalowa Wola.
Wariant W4 przebiega przez teren powiatu i gminy Tarnobrzeg po północnej stronie miejscowości Wielowieś na długości niecałych 3km. Na przecięciu projektowanej drogi ekspresowej i istniejącej DW-723 zlokalizowano węzeł tuż przed torami kolejowymi relacji Tarnobrzeg -Sandomierz.
Wariant TGD w początkowej fazie poprowadzony jest analogicznie do wariantu W3. Następnie na wysokości miejscowości Sobów odgina się na północny-wschód i po przecięciu torów kolejowych relacji Sandomierz – Stalowa Wola trasa wkracza w obszar gminy Gorzyce. Wariant 1A omija po południowej stronie miejscowość Sielec. Następnie po przecięciu się z drogą wojewódzka 723, na której zaprojektowano węzeł, odgina się i biegnie w kierunku północno-wschodnim. Powyżej miejscowości Sobów łączy się z wariantem W1.
6. Wariantowanie przebiegu drogi na terenie gminy Tarnobrzeg
Na obecnym etapie inwestycji projektowane są następujące warianty przebiegu trasy:
- Wariant W1 – czerwony – od km 28+838 do km 34+364, o długości ok. 5,526km
Węzeł Tarnobrzeg na DW723 w km 30+963 - Wariant W3 – zielony – od km 26+880 do km 34+058, o długości ok. 7,178km
Węzeł Tarnobrzeg na proj. obwodnicy Tarnobrzegu (ew. DW723) w km 31+427 - Wariant W4 – różowy – od km 28+597 do km 31+107, o długości ok. 2,510km
Węzeł Tarnobrzeg ma DW723 w km 29+776 - Wariant TGD – pomarańczowy – od km 27+888 do km 35+963, o długości ok. 8,075km
Węzeł Tarnobrzeg na proj. obwodnicy Tarnobrzegu (ew. DW723) w km 32+365 - Wariant 1A – oliwkowy – od km 30+123 do km 35+363, o długości ok. 5,240km
Węzeł Tarnobrzeg na DW723 w km 31+841
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS