A A+ A++

Kasina Wielka. GDDKiA potwierdza – w poniedziałek otwarta zostanie DK 28 w Kasinie Wielkiej. W południe w miejscu zakończonej niedawno inwestycji zorganizowany zostanie briefing prasowy.

Małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie potwierdził, że w najbliższy poniedziałek (29 lipca) nastąpi otwarcie drogi krajowej nr 28 w Kasinie Wielkiej. Oznacza to zakończenie procedury związanej z odbiorem wykonanych prac przez nadzór budowlany. 

Na godzinę 12:00 w rejonie ustabilizowanego osuwiska zaplanowany został briefing prasowy. 

Ruch na drodze krajowej w Kasinie Wielkiej zostanie udrożniony po usunięciu barier, jednocześnie na całej trasie objazdu (na trasie Limanowa – Bochnia – Myślenice – Skomielna Biała) zostanie usunięte tymczasowe oznakowanie, wprowadzone jesienią ubiegłego roku. 

Zobacz również:

Pierwotnie zakładano, że stabilizacja osuwiska i odbudowa uszkodzonej drogi zakończy się jesienią. Przyspieszenie realizacji inwestycji umożliwiły dobra organizacja i sprzyjające warunki pogodowe. 

Problemy z osuwiskiem zaczęły się końcem maja ubiegłego roku, gdy na jezdni drogi krajowej nr 28 pojawiły się szczeliny i pęknięcia. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał natychmiastowe zamknięcie drogi ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. W czerwcu przeprowadzono wstępną ekspertyzę geotechniczną, a w lipcu rozpoczęto szczegółowe badania geotechniczne osuwiska. Wyniki badań pozwoliły na wydanie decyzji o naprawie drogi.

W pierwszym etapie tegorocznych prac wzmocniono teren, aby umożliwić wjazd ciężkiego sprzętu. Rozebrano nawierzchnię jezdni i warstwę ziemi o grubości około 2 metrów. Wbito pionowo w grunt 25 gwoździ o długości 16 metrów, które połączono zbrojeniem i zabetonowano. Następnie, pod kątem 45 stopni, wbito kolejne 24 gwoździe o maksymalnej długości 22 metrów, tworząc stabilizującą konstrukcję. W kwietniu i maju wywiercono i zabetonowano 96 zbrojonych pali o długości 20 metrów każdy, tworząc podziemną konstrukcję o łącznej długości prawie 2 kilometrów. Pale musiały być zakotwiczone w stabilnym podłożu, znajdującym się pod płaszczyzną poślizgu osuwiska. Trzeci etap prac obejmował budowę żelbetowego rusztu, który łączy wywiercone pale. Do jego budowy zużyto 244 metry sześcienne betonu. Dodatkowo, na odcinku około 120 metrów, skarpa została zabezpieczona koszami gabionowymi, a wykonane odwodnienie odprowadza wody gruntowe do przepustu pod drogą. Na koniec ułożono nową nawierzchniędrogi. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo czyha w basenie ogrodowym? Lista patogenów jest pokaźna
Następny artykułSkasowanie Life by You miało wymierny wpływ na sytuację finansową Paradoxu