Jak już informowaliśmy Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na inwentaryzację przyrodniczą 32 kilometrowej linii kolejowej dużych prędkości, czyli co najmniej 200km/h, Ostrołęka – Łomża. Badania środowiskowe mają zostać przeprowadzone do końca 2021 roku. W tym roku jeszcze CPK zamierza ogłosić przetarg na studium wykonalności dla tej linii kolejowe Prezes spółki CPK Mikołaj Wild zapowiedział, że „żeby zaoszczędzić na czasie, oba badania – inwentaryzacje i STEŚ – będą odbywały się jednocześnie”. Harmonogramy zakładają, że do końca 2023 r. spółka CPK planuje rozpoczęcie pierwszych robót budowlanych na 9 odcinkach, w tym Ostrołęka – Łomża. Harmonogram zakłada ukończenie robót do końca 2027 r.
Jak chwali się spółka w komunikacie, „zostanie utworzone nowe połączenie z Warszawy do Łomży (dziś to jedno z największych miast w Polsce, do których nie dojeżdżają pociągi). Czas przejazdu ma wynieść 1 godz. 20 min.
W sumie inwestycje kolejowe CPK mają łącznie wynieść prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r.(z czego 530 km wraz z uruchomieniem lotniska) – informuje CPK. Dzięki inwestycjom CPK łącznie 179 powiatów zostanie skomunikowanych szybkimi połączeniami kolejowymi, a 24 mln ludzi znajdzie się w bezpośrednim zasięgu nowej sieci kolejowej – zapowiada operator.
Inny projekt prowadzi PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. O czym także informowaliśmy, PKP podpisał umowę na dokumentację projektową linii Śniadowo – Łomża. Wówczas rzecznik prasowy pytany o czas przejazdu na trasie z Łomży do Warszawy podał około 2,5 godz. Uwzględnia on istniejące linie, które są lub będą remontowane.
Jak widać budowa kolei dużych prędkości do Łomży miałaby duży wpływ na dostępność komunikacyjną regionu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS