A A+ A++

Liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów osobowych i lekkich dostawczych z napędem elektrycznym (bateryjnych oraz hybryd plug-in) przekroczyła w końcu 2020 roku 20 tys. – poinformował IBMR Samar.

Na łączna liczbę 20.181 samochodów modele napędzane wyłącznie baterią stanowiły 9751 sztuk. To 48,3 proc. całego parku. Większy udział – 51,7 proc. miały hybrydy plug-in, których było 10.430 sztuk. Blisko połowa pojazdów (9996) została zarejestrowana w 2020 r. To dwa razy tyle ile rok wcześniej. – To pokazuje, jak szybko rośnie ten rynek. Choć same liczby nie są tak optymistyczne, szczególnie na tle całego parku samochodów, czy wyników osiąganych w krajach Europy Zachodniej – podkreśla Samar.

CZYTAJ TAKŻE: Czy elektryki powinny być uprzywilejowane?

Nissan Leaf.

Z danych organizacji producentów pojazdów ACEA wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. udział aut z napędem elektrycznym (bateryjne i hybrydy plug-in) w łącznej liczbie rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce wyniósł niewiele ponad półtora procenta. Tymczasem w trzecim kwartale ten udział dla całej Unii Europejskiej sięgał prawie jednej dziesiątej całej sprzedaży.

Suzuki Across to hybryda plug-in.

Na polskim rynku najpopularniejszą marką wśród samochodów z napędem czysto elektrycznym okazał się Nissan. Także w rankingu najpopularniejszych modeli tej grupy było auto japońskiego producenta – Nissan Leaf. Na drugim miejscu znalazło się BMW wiceliderem wśród bateryjnych modeli był model i3, na miejscu trzecim sklasyfikowano Renault i jego model ZOE.

BMW i3.

W zestawieniu najpopularniejszych marek z napędem hybrydowym plug-in liderem było BMW, następnie Volvo oraz Mitsubishi. Najpopularniejsze modele w tej grupie to Mitsubishi Outlander, BMW 3 oraz BMW 5. Obecnie na polskim rynku dostępnych jest ponad sto modeli samochodów z napędem elektrycznym (bateryjnych oraz hybryd plug-in). To przeszło dwa razy więcej niż w ubiegłym roku (dostępnych było 46 modeli) i prawie trzykrotnie więcej niż dwa lata temu (35 modeli). E-samochody oferowane są praktycznie we wszystkich segmentach rynku.

Mitsubishi Outlander PHEV.

Barierą w zakupie pozostają jednak wysokie ceny. Rozciągają się od ok. 82 t … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDwayne Johnson sprzedaje swoją posiadłość
Następny artykułDłuższe testy w Katarze