A A+ A++

Branża gier wideo przeżywa teraz niewątpliwie trudny okres. Wiąże się to między innymi z pokaźnymi zwolnieniami, które są od pewnego czasu przeprowadzane w kolejnych studiach. Wiele wskazuje na to, że obecny rok będzie znacznie gorszy pod tym względem od poprzedniego. Zaledwie pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby liczba zwolnień w branży zrównała się z wynikiem za cały 2023 rok. Zapewne na tym jednak się nie skończy i proces będzie kontynuowany.

Zwolnienia pracowników to obecnie jeden z najbardziej palących problemów branży gier. Niespełna pięć miesięcy 2024 roku wystarczyło, żeby przekroczyły one 10 tys. osób. Nie wszyscy znajdą nową pracę w branży.

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu [1]

Jaka przyszłość czeka już wkrótce branżę gier? Raport Newzoo wskazuje pewne istotne trendy, które nie każdemu się spodobają

Łączna liczba zwolnień w branży gier w 2024 roku wyniosła na dzień 23 maja około 10100 osób. Największe z nich objęły Activision Blizzard (1900 osób), co jest bezpośrednim efektem przejęcia spółki przez Microsoft. Drugie miejsce zajmuje Unity Technologies (1800 osób), czyli firma stojąca za jednym z najpopularniejszych silników napędzających gry. Bardzo duże zwolnienia przeprowadziło w swoich podmiotach także PlayStation Studios (900 osób) oraz Electronic Arts (670 osób). Uwagę zwracają ponadto Take-Two Interactive (600 osób), Riot Games (530 osób) oraz potentat streamingowy Twitch (500 osób). Lista jednak jest znacznie dłuższa, co dobrze obrazuje dostępne w Internecie zestawienie.

W pięć miesięcy 2024 roku zwolniono tyle osób w branży gier, ile przez cały poprzedni rok. To nie koniec tego procesu [2]

Activision Blizzard otworzył w Polsce nowe studio. Zajmie się produkcją gier z kategorii AAA

Łączna liczba zwolnień w tej branży w 2023 roku wyniosła około 10500 osób. Była ona uważana za wysoką i nikt nie spodziewał się, że wystarczy zaledwie pięć miesięcy bieżącego roku, by ten wynik zrównać. W przypadku utrzymania obecnego tempa, zwolnienia w 2024 roku mogłyby mocno przekroczyć 20000 osób, ale z racji, że wiele dużych podmiotów już je przeprowadziło, wątpliwe jest, by było aż tak źle. To jednak marne pocieszenie, bo zwolnienia są na tyle duże, że niemożliwe jest, by branża ta była w stanie na nowo wchłonąć tak pokaźną liczbę pracowników. Owszem, część z nich znajdzie zatrudnienie w innych studiach, ale sporą grupę czeka z pewnością konieczność przekwalifikowania.

Źródło: Eurogamer

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPŁATNY PARKING NA MAŁYM RYNKU. TARGOWISKO NIECZYNNE
Następny artykułKolejny wymiennik w ogrodzie zoologicznym