A A+ A++

Nowy terminal przy ul. Polskiej 4 w Gdyni umożliwi przyjmowanie dłuższych jednostek. Jest przeznaczony dla większej liczby operatorów niż było to możliwe w terminalu, który funkcjonował w głębi portu wewnętrznego. 

Nowy terminal dysponuje czterema slotami, co oznacza, że będzie mógł obsłużyć cztery promy na dobę. Największe promy, które będą mogły tutaj zawijać, mogą mierzyć do 240 metrów długości. Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia to także nowoczesny budynek, którego powierzchnia to około 30 tysięcy metrów sześciennych. Drugim z dużych obiektów jest budynek magazynowy o powierzchni 7 tysięcy metrów sześciennych. Na miejscu powstały place manewrowe i parkingi dla pojazdów.

Nowa lokalizacja terminalu, bliżej wejścia do portu wewnętrznego, znacznie ułatwi manewrowanie promów. Skróci się również czas związany z zawinięciem statku do portu, liczony od rozpoczęcia cumowania do wyjścia jednostki z portu. Nie przekroczy dwóch godzin

Pierwszym z operatorów, który zacznie korzystać z terminalu jest Stena Line. Zgodnie z zapewnieniami portu z Gdyni, działalność prowadzić będzie także polski państwowy armator – PŻB, właściciel marki Polferries.

Terminal to największa inwestycja w gdyńskim porcie od prawie pół wieku. Wartość inwestycji to ponad 290 mln złotych, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116,8 mln złotych.

Opracowanie:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDPS Jordanów. Matka jednej z podopiecznych w Polsat News. “Odbieraliśmy córkę w stanie agonalnym”
Następny artykułPolicjant z drogówki odnalazł zaginionego, który myślał o samobójstwie