Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
O roku 2020 dla marki Sokołów opowiada Marcin Balanda, PR and communication director, Sokołów.
Największy sukces dla marki Sokołów w 2020 roku
W tym szczególnie wymagającym roku, za największy sukces uznajemy utrzymanie optymalnego poziomu produkcji, jak również sprawne wdrożenie dodatkowych rozwiązań, służących zwiększeniu bezpieczeństwa wszystkich zatrudnionych w Grupie Sokołów. W obliczu pandemii, zapewnienie ciągłości produkcji potraktowaliśmy jako zadanie o kluczowym znaczeniu. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu i trafnym decyzjom, uniknęliśmy redukcji etatów. Jak co roku, także i teraz poszerzyliśmy nasz asortyment. Wprowadziliśmy aż 65 nowych produktów, w tym m.in. wyroby w osłonkach alginianowych, linię Dań Gotowych Premium, linię wędlin z liściem czy wędlin tradycyjnie wędzonych. Jako firma innowacyjna, w odpowiedzi na nowe potrzeby i oczekiwania konsumentów, powiększyliśmy również nasz asortyment wyrobów roślinnych Z Gruntu Dobre.
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Sokołów w 2020 roku
Niewątpliwe najbardziej istotnym z nich jest trwająca nadal pandemia koronawirusa. Wywołała ona dynamiczne zmiany w niemal każdym obszarze rzeczywistości – życiu społecznym, funkcjonowaniu rynku, działalności przedsiębiorstw. Kolejnym wyzwaniem, bardzo dotkliwym dla naszej branży i dla hodowców, jest wirus ASF. Potwierdzenie pierwszego przypadku ASF w Niemczech poskutkowało dalszą destabilizacją na rynku surowcowym i dużymi spadkami cen wieprzowiny.
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
Po raz kolejny zaangażowaliśmy się we wsparcie e-sportu. Nasza ubiegłoroczna obecność na turnieju Games Clash Masters jako sponsora imprezy, spotkała się z niezwykle pozytywnym przyjęciem. W tym roku Sokołów został partnerem finałów ESL Mistrzostw Polski w CS:GO oraz Polskiej Ligi Esportowej. Poprzez zaangażowanie w tego typu wydarzenia, otwieramy się na nowe grupy konsumentów – a pasjonaci e-sportu to naturalni odbiorcy naszego przekąskowego asortymentu. Wiemy, że młodzi ludzie są szczególnie wyczuleni na wiarygodność przekazu i z dystansem podchodzą do zbyt mocnego eksponowania brandu. Dlatego nasze lokowania i promocja marki podczas tego typu wydarzeń, są realizowane z dużym naciskiem na autentyczność.
Zgodnie z naszą ideą wspierania osób potrzebujących oraz społeczności lokalnych, przeprowadziliśmy w tym roku ogólnopolską, zakrojoną na szeroką skalę akcję Sokołów Pomaga. Przekazaliśmy ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób potrzebujących oraz powstańców warszawskich, a także 300 000 zł na zakup środków ochronnych dla personelu medycznego. Teraz, w okresie przedświątecznym, kontynuujemy naszą akcję, ponownie przekazując żywność dla powstańców warszawskich.
W tym roku Grupa Sokołów obchodziła jubileusz 20-lecia. Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest społeczna odpowiedzialność, wyrażająca się między innymi w licznych działaniach proekologicznych. Dlatego, z okazji naszego jubileuszu, chcemy jeszcze mocniej przyczynić się do ochrony przyrody i już niedługo przeprowadzimy akcję sadzenia 20 tysięcy drzew.
Istotnym dla nas wydarzeniem było także uruchomienie dwóch firmowych witryn internetowych. Serwis www.sokolow.pl to dobrze znana klientom strona produktowa, która została opracowana zgodnie z oczekiwaniami konsumentów i trendami. Strona www.sokolowsa.pl to nowa witryna, stworzona z myślą o pracownikach, partnerach biznesowych i przedstawicielach mediów.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Wielką satysfakcję przyniosła nam realizacja akcji Sokołów Pomaga. Dzięki współpracy z takimi organizacjami jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, Fundacja TVN – działania zrealizowaliśmy efektywnie, a nasza pomoc żywnościowa i finansowa sprawnie i szeroko trafiła do osób jej potrzebujących.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Utrzymujemy mocną komunikację poprzez media tradycyjne, ale też wchodzimy głębiej w kanały digitalowe. Na dużą skalę realizujemy kampanie w Social Mediach, współpracujemy z portalami o najwyższych zasięgach, prowadzimy wiele działań nastawionych na konwersje.
Niezwykle ważnym kanałem komunikacji z naszymi konsumentami pozostają firmowe profile w Social Mediach. Dla szerokiej grupy to zdecydowanie najprostsza i najszybsza droga kontaktu z nami. Dlatego intensywnie pracujemy nad dalszym rozwojem konta na Instagramie – w tym roku zmieniliśmy szatę graficzną, na bieżąco publikujemy treści zarówno w feedzie, jak i Instastories.
Nadal współpracujemy z influencerami, prowadząc w tym zakresie różnorodne działania. Nie tylko promujemy markę i produkty za ich pośrednictwem, ale też zależy nam na autentycznym feedbacku z ich strony oraz pozyskaniu od nich szczerych opinii. Pracując nad relaunchem naszych Vege Snacków Z Gruntu Dobre, poprosiliśmy grupę blogerów o ich przetestowanie i ocenę.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Wiele naszych aktywności komunikacyjnych na pewno utrzymamy. Dotyczy to komunikacji poprzez media tradycyjne, gdyż w szeroki sposób docierają one do naszych konsumentów. Prowadzone kampanie z pewnością będziemy wspierać mocnymi działaniami w kanale digital oraz realizować akcje w obszarze influencer marketingu i performence marketingu. Taki mix działań daje nam największą efektywność w dotarciu do odbiorców naszych produktów, którzy stanowią bardzo zróżnicowaną grupę, również pod kątem konsumpcji mediów.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Pandemia bez wątpienia przyspieszyła rozwój digital marketingu i należy przewidywać utrzymanie tej tendencji. Konsumenci w tych szczególnych okolicznościach zaczęli również na większą skalę korzystać z rozwiązań, jakie oferuje e-commerce. Dotyczy to także tych klientów, którzy wcześniej nie wykazywali tu aktywności. Teraz, nawet po ustaniu pandemii, z pewnością będą nadal wykorzystywać możliwości e-commerce.
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
Planujemy mocno skoncentrować się na promocji naszych sklepów. Dziś dysponujemy siecią ponad 300 sklepów własnych, a kolejne są nadal otwierane. Mamy tu liczne przewagi, które chcemy jasno komunikować. W odpowiedzi na wzmocnione przez pandemię oczekiwania konsumentów, chcemy pokazać, iż nasze sklepy dają gwarancję bezpiecznych zakupów, z zachowaniem reżimu sanitarnego. Oferujemy możliwość dokonania zamówienia drogą telefoniczną – zostanie ono skompletowane i wystarczy odebrać je w sklepie. Nasze placówki są często zlokalizowane poza centrami handlowymi, co pozwala uniknąć większych skupisk ludzi. Komunikację w tym zakresie będziemy starannie targetować i prowadzić przede wszystkim poprzez Social Media.
Z pewnością kontynuować będziemy działania w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, w zakresie ochrony środowiska, relacji z Pracownikami, partnerami, kontrahentami, zaangażowania w inicjatywy lokalne oraz zrównoważonej produkcji żywności.
Naszym celem jest też budowanie wizerunku Sokołowa jako love brand. Jesteśmy marką bliską naszym konsumentom, znamy ich potrzeby, a w naszych działaniach skupiamy się na realizacji tych oczekiwań. Jesteśmy dumni, że nasze produkty towarzyszą Polakom na co dzień, a Sokołów cieszy się ich zaufaniem. Będziemy wzmacniać te pozytywne emocje i relacje, łączące Sokołów z konsumentami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS