Narodowy Fundusz Zdrowia uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Będzie dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ).
Na numer 800 137 200 można telefonować w razie nagłego zachorowania od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia, a także w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Jednym zdaniem, TPK będzie dostępne w tym samym czasie co znana nam dobrze nocna i świąteczna opieka zdrowotna.
– Nie chodzi tutaj o dublowanie usług, ale o udostępnienie nowego narzędzia. Weźmy jednak pod uwagę, że w Małopolsce jest 50 takich punktów i nie każdy ma możliwość dojazdu do niego. Nie każdy też ma możliwość sprawdzić gdzie jest najbliższe ambulatorium. Owszem nocna i świąteczna opieka zdrowotna też może udzielać porad telefonicznych, ale to w niczym nie przeszkadza. Ogólnopolski numer to po prostu dodatkowe udogodnienie. To pierwszy kontakt. Jeśli podczas rozmowy okaże się, że pacjenta powinien obejrzeć lekarz, to i tak zostanie on skierowany do ambulatorium lub POZ – tłumaczy Aleksandra Kwiecień, rzeczniczka prasowa małopolskiego NFZ.
Zapewnia też, że personel nocnej i świątecznej usługi nie będzie miał mniej płacone za swoją pracę w związku z wprowadzeniem ogólnopolskiej platformy.
Połączenie ze wskazanym ogólnopolskim numerem jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w kraju.
Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS