W trosce o bezpieczeństwo interesantów i pracowników – aby ograniczyć rozprzestrzenianie koronawirusa COVID-19 – zachęcamy do ograniczenia osobistego kontaktu z placówkami podlaskiego oddziału NFZ do minimum.
Zobacz jakie sprawy można załatwić bez konieczności wizyty w Funduszu.
Zlecenia na wyroby medyczne:
- od 1 stycznia 2020 r. lekarze w poradniach/oddziałach szpitalnych mogą po wystawieniu zlecenia na wyroby medyczne od razu je potwierdzić, jeśli jednak pacjent otrzyma zlecenie na starym druku, może go przesłać poczta do NFZ w celu potwierdzenia. Potwierdzone zlecenie odeślemy na wskazany przez pacjenta adres.
Skierowania na leczenie uzdrowiskowe:
- może przesłać do Oddziału Funduszu bezpośrednio lekarz kierujący pacjenta.
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymagają osobistego zaangażowania pacjenta – są załatwiane wyłącznie korespondencyjnie.
Karty EKUZ:
- wnioski o wydanie EKUZ można złożyć w formie elektronicznej na adres: , poprzez ePUAP oraz listownie.
Ubezpieczenie w NFZ:
- wniosek o weryfikację statusu ubezpieczenia zdrowotnego (EWUŚ) oraz wnioski i pytania dotyczące okresów i zasad ubezpieczenia zdrowotnego można przesłać pocztą tradycyjną lub mejlem: (skan pisma)
Ubezpieczenie dobrowolne:
- wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego można wysłać tradycyjną pocztą, poprzez ePUAP lub mejlem: .
Korzystanie z e-rozwiązań pomoże zminimalizować ryzyko zarażenia zarówno u Państwa, jak i naszych pracowników. W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju, w najbliższym czasie może zostać zmniejszona do niezbędnego minimum liczba stanowisk obsługi klientów w podlaskim NFZ.
NFZ liczy na Państwa wyrozumiałość i zrozumienie. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z Telefoniczną Informacją Pacjenta pod numerem 800 190 590.
Rafał Tomaszczuk
Rzecznik Prasowy POW NFZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS