A A+ A++

Burmistrz podpisał umowę kontynuująca w Oleśnicy system rowerów miejskich. Będą one do dyspozycji mieszkańców na kolejne 3 lata. Planujemy, aby tegoroczny sezon ruszył już w długi majowy weekend.

Rowery miejskie pierwszy raz pojawiły się w naszym mieście 4 lata temu. Oleśniczanie bardzo chętnie z nich korzystają. Jest to wygodny sposób codziennego przemieszczania się, bez korków, ekologicznie i zdrowo. Stąd decyzja Miasta o kontynuacji przedsięwzięcia.

Podobnie jak w latach poprzednich na terenie miasta będzie 8 stacji, w dotychczasowych lokalizacjach (Wrocławska – Bank, Rynek – Ratusz, MOKiS, Biblioteka Publiczna, II LO, stawy miejskie/ATOL, SP 8 – Parking, Wileńska – Krzywa). W planie są dwie dodatkowe – na ul. Ludwikowskiej w rejonie przychodni zdrowia i przy dworcu PKP. Zostaną one utworzone dopiero po zakończeniu inwestycji jakie będą realizowane w tych miejscach – kończąca się budowa Parku Południowego oraz drogi i parkingów na pl. Fatimskim, remont budynku dworca kolejowego. W ramach systemu operator dostarczy 58 nowych rowerów, z których będzie można korzystać w okresie wiosenno – letnim.

System będzie obsługiwało konsorcjum firm: Orange Polska S.A. i Roovee S.A. Oznacza to, że aplikacja umożliwiająca wypożyczenie roweru i opłacenie przejazdu będzie ta sama – „Roovee” . Regulamin i cennik są aktualnie opracowywane. Gdy system ruszy, wszystkie informacje będą dostępne na stronie internetowej www.olbike.pl.

Środki przeznaczone przez Miasto na system obejmujący okres 21 miesięcy to kwota 833 tys. złotych.

Systemy rowerów funkcjonują w wielu miastach. Cieszymy się razem z Wami, że Oleśnica jest wśród nich.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułСборные России и Беларуси не допущены к отбору на Евробаскет-2025
Następny artykułPilny apel o “zwrot lub zniszczenie” artykułu. Biedronka zwróciła się do klientów