A A+ A++

Prowadząc działalność gospodarczą powinniśmy wiedzieć, jak ważna jest atmosfera pracy. Oprócz kontaktu i przyjemnej współpracy z zatrudnionymi przez nas osobami bardzo istotne jest również to, co nas otacza.

W celu urozmaicenia i stworzenia dobrego nastroju w firmie, wielu właścicieli decyduje się na całkowitą zmianę aranżacji i wystroju pomieszczeń służbowych. Pomalowanie ścian, zakup nowych mebli i umiejscowienie ich względem zasad Feng Shui to nie wszystko. Istota sukcesu tkwi w najmniejszych szczegółach wyposażenia. 

Dlaczego warto przeprowadzać takie zmiany?

Jak wiadomo, im pracownik lepiej czuje się w firmie, tym jego praca jest wydajniejsza. Dla osób zatrudnionych biuro jest drugim domem. Wprowadzając zmiany, które upiększą ich środowisko i pozwolą czuć się swobodnie możemy być pewni, że każdy z osobna podziękuje w formie zwiększonej efektywności wykonywanych obowiązków. 

Odpowiedni rozstaw biur, pozwalający na zerknięcie od czasu do czasu przez okno znacznie wpłynie na lepsze samopoczucie, dobór wygodnych biurek i krzeseł biurowych zadba o zwiększenie ergonomii pracy, a odpowiednie oświetlenie wpłynie zapobiegawczo na zmęczenie oczu i psychiki. 

Aranżacja pomieszczenia i wybór kolorów

Najistotniejszą rzeczą w tej kwestii będzie zadbanie o odpowiednią przestrzeń. Każda z osób zatrudnionych powinna posiadać swoje wydzielone miejsce, przez które nikt nie będzie przechodził czy też nie będzie zagracone różnego rodzaju szafkami. Pozwala to uzyskać pewność, spokój i skupienie. Biurka pracowników powinny znajdować się jak najbliżej okna oraz być dobrze naświetlone światłem o ciepłej barwie. 

Kolor ścian również znacznie wpływa na efektywność pracy. Radzi się, aby dobierać spokojne, niezbyt jaskrawe kolory. Nie powinny być one również za ciemne. Świetnie sprawdziłby się na przykład odcień jasnej zieleni. Zostało naukowo udowodnione, że to właśnie ten kolor pozwala pozbyć się stresu i uspokaja.

Stanowisko pracy pozwalające zadbać o ergonomię

Dobierając meble biurowe, podstawą jest skupienie się na ergonomii. Zakup nieodpowiedniego fotela biurowego z pewnością nie pomoże, a może zaszkodzić kręgosłupowi pracownika. Poniżej kilka rzeczy, na które powinniśmy zwrócić uwagę:

  • Wyprofilowanie oparcia względem naturalnego przebiegu odcinka lędźwiowego kręgosłupa
  • Materiał, z którego krzesło zostało wykonane. Najlepiej, aby zapobiegał on poceniu się w upalne dni i przepuszczał powietrze.
  • Wiele opcji regulacji. Najważniejsze z nich to wysokość, odchylenie, zagłówek oraz podłokietniki.

Biurka z reguły posiadają mniej wymagań w kwestii ergonomii, więc w tym przypadku głównymi cechami powinny być duża przestrzeń pod nogami oraz wielkość blatu. Ostatnimi czasy jednak bardzo popularne stały się biurka z regulacją wysokości. Dzięki nim można śmiało pracować także na stojąco, co jest bardzo korzystne dla kręgosłupa. 

Wyposażenie pracownika 

Dla polepszenia samopoczucia osoby zatrudnionej, ciekawą propozycją może być zapewnienie mu szafki, w której będzie mógł podczas pracy przechowywać swoje rzeczy, a także zaopatrzenie go w gadżety firmowe. 

Podstawowym asortymentem może być chociażby kubek z logo firmy, długopis, karteczki do notowania czy nawet kocyk.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułVinted może naruszać przepisy. Urząd interweniuje
Następny artykuł“Lockdown nie działa i jest nielegalny”