A A+ A++

Od 2025 roku, Unia Europejska będzie w stanie uniezależnić się od importu ogniw do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Pobudzenie lokalnych rynków w produkcji ekologicznego przemysłu ma być kluczem do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku.

– Jestem przekonany, że do 2025 r. UE będzie w stanie wyprodukować wystarczającą liczbę ogniw akumulatorowych, aby zaspokoić potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, a nawet zbudować nasze zdolności eksportowe – powiedział Maros Sefcovic, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, na internetowej konferencji europejskiej w sprawie akumulatorów.

CZYTAJ TAKŻE: Elektromobilność rośnie w siłę. Ranking po ośmiu miesiącach 2020 roku

Obecnie światowym liderem w produkcji ogniw litowo-jonowych są Chiny. Posiadają oni ok. 80 proc. całego rynku, co uzależniło większość koncernów od dostaw produktów z Państwa Środka. Teraz następuje próba przeniesienia produkcji do Europy. Może o tym świadczyć choćby 15 powstających zakładów produkcyjnych ogniw litowo-jonowych. Wśród nich można wymienić szwedzkie zakłady Northvolt w Szwecji i Niemczech, niemiecki zakład chińskiego producenta baterii CATL oraz drugi zakład południowokoreańskiej firmy SK Innovation na Węgrzech – wylicza Reuters.

Tak wygląda bateria Renault Zoe.

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko o ustawie o elektromobilności 2.0

Podczas wideokonferencji Sefcovic powiedział, że do 2025 roku planowana jest produkcja takiej liczby ogniw, aby wystarczyła do zasilenia ok. 6 milionów pojazdów elektrycznych. Zgodnie z założeniami organizacji Transport&Environment, mimo ogólnego spadku sprzedaży aut w Europie, przewiduje się dwukrotny wzrost liczby aut zelektryfikowanych. Komisja Europejska spodziewa się, że do 2025 roku po europejskich drogach będzie jeździć 13 mln pojazdów niskoemisyjnych. Do dalszego rozwoju tego typu technologii niezbędne będą kolejne inwestycje. – Musimy poczynić znaczące inwestycje w tworzenie pełnego europejskiego łańcucha dostaw i rynku pracy, aby wesprzeć fabryki akumulatorów – powiedział Jesper Wigardt, wiceprzewodniczący Northvolt ds. komunikacji.

CZYTAJ TAKŻE:

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włączn … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDetoks narkotykowy – co to jest?
Następny artykułDiesel i benzyna – czy rodzaj napędu wpływa na cenę OC?