A A+ A++

Volvo Cars rokrocznie od 6 lat informuje o kolejnym pobitym rekordzie sprzedaży. Szwedzka marka z chińskim kapitałem rozwija się tak, jakby nie dotyczył jej spadek sprzedaży w Chinach, ani spowolnienie wzrostu na rynku europejskim.

Potwierdza również, że wybudowanie fabryki w Karolinie Północnej w USA było w pełni uzasadnioną decyzją. Najlepiej sprzedającym się globalnie samochodem pozostaje SUV XC60. W 2019 roku auta tej marki znalazło 705,4 tys nabywców (705,452), a wzrost w porównaniu z 2018 wyniósł 9,8 proc. Hakan Samuelsson, cytowany w komunikacie prasowym nie ukrywa swojego zadowolenia i obiecuje, że sprzedaż będzie rosła dalej. Największym rynkiem dla szwedzkiej marki pozostaje Europa ze sprzedażą na poziomie 340,6 tys. w 2019 , a po niej Chiny — 154,6 tys. Rośnie także sprzedaż na rynku amerykańskim, gdzie szwedzka marka już mocno usadowiła się w segmencie premium. W USA w 2019 Volvo sprzedało 108,2 tys. aut , co oznacza 10,1 proc. wzrostu.

Volvo XC60.

W Polsce cieszy nas to, że już w ubiegłym roku osiągnęliśmy wynik, jaki planowaliśmy dopiero w 2020, czyli sprzedaż prawie 11 tys. . samochodów – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Poland i odpowiedzialny za EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jego zdaniem 10,975 tys. aut bardzo dobry rezultat. —Rokrocznie już wielkością sprzedaży wyprzedzamy kolejne kraje w Europie. W 2019 znaleźliśmy się przed Rosją – dodaje Arkadiusz Nowiński. Nie ukrywa, że za sukcesem marki w Polsce stoi także przebudowana w ostatnim roku sieć dilerska.

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Poland i odpowiedzialny za EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Najlepiej w Polsce sprzedają się SUVy Volvo. Liderem w naszym kraju, podobnie jak na świecie pozostaje XC60. Jest to auto najczęściej wybierane w segmencie samochodów premium i wyprzedziło w Polsce BMW x3. — Ale już na drugim miejscu wskoczył XC40, który niedawno wszedł do sprzedaży. Naszym zdaniem pozycja XC40 na drugim miejscu w kolejnych latach będzie się umacniała. Na podium jest jeszcze XC90. I taki podział modeli zresztą jest na całym świecie — uważa Arkadiusz Nowiński. Chociaż w Szwecji, Holandii Niemczech jest dużo chętnych np. na model V60. Szef polskiego Volvo nie ukrywa, że zaskoczył go popyt na limuzynę S60, ostatni model wprowadzony na rynek. — Sprzedaliśmy już ponad 500 takich aut i nie ukrywam,że nasze plany wcale nie były aż tak ambitne.

Volvo XC40.

W 2019 roku 2,25 procent sprzedanych aut stanowiły hybrydy plug-in, co jest wynikiem wielokrotnie lepszym niż wynosi średnia rynkowa (mniej niż 0,5 procent). W roku 2020 ze względu na ograniczenia emisji Volvo założyło wzrost ich udziału do 5 procent: — Czyli chcemy dojść do tego, aby co 20. sprzedawane w Polsce Volvo było właśnie hybrydą plug-in. Co ciekawe już dzisiaj XC90 hybryda plug-in, sprzedawana bez jakichkolwiek dopłat ekologicznych, ma największy udział hybryd w sprzedaży aut tego segmentu. I dotyczy to tak silników diesla, jak i benzynowych. Ubiegły rok był pierwszym, kiedy takie auta pojawiły się w ofercie i od razu sprzedaliśmy ponad 100 samochodów w takiej właśnie wersji — tłumaczy Stanisław Dojs, szef działu komunikacji szwedzkiej marki.

Volvo XC90 Plug in Hybrid.

W 2019 roku Volvo Cars sprzedało 45 933 modeli hybrydowych typu plug-in na całym świecie. Wynik ten oznacza wzrost o 22,9 proc. w porównaniu do 2018 roku. Był możliwy dzięki polityce Volvo oferowania wersji mild-hybrid i hybrid plug-in w każdym produkowanym modelu. Taka polityka pozwala Volvo na niezależność w sytuacji, kiedy od tego roku już obowiązują nowe ostrzejsze normy zawartości dwutlenku węgla w spalinach – na poziomie 95 gram na 100 km. A kary za nie zastosowanie się do no … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAukso Classics – Beethoven 250: Symfonia I & II w Mediatece
Następny artykułBracia Figo Fagot w Underground