A A+ A++

W najnowszej reklamie Volkswagena w Brazylii sztuczna inteligencja wskrzesiła zmarłą w 1982 roku piosenkarkę. Reklama wzbudziła jednak wiele kontrowersji, w szczególności jeśli chodzi o kwestie etyczne.

fot. YouTube

Elis Regina była gwiazdą brazylijskiej sceny muzycznej. W latach 60. i 70. spopularyzowała nowy nurt muzyczny nazywany tropicalia. Piosenkarka zmarła w wieku 36 lat. Muzyczną ścieżką podążyła za nią jej córka, Maria Rita. 

Matkę z córką możemy obejrzeć w najnowszej reklamie Volkswagena na rynek brazylijski. Producent samochodów postanowił odtworzyć wizerunek Elis, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Teledysk powstał z okazji 70-lecia marki. 

W krótkim filmie artystki wykonują utwór „Como Nossos Pais”, czyli jeden z najbardziej znanych i charakterystycznych dla Elis utworów. Piosenkarka opowiada w nim m.in. o tym, jak ceni sobie teraźniejszość, a nie marzenia i idealizowanie życia.

Czy „wskrzeszanie” nieżyjących osób, dzięki AI jest etyczne?

Conar, czyli brazylijski samorząd zawodowy branży reklamowej chce wszcząć dochodzenie w sprawie reklamy od Volkswagena. Chodzi o kwestie etyczne. Dochodzenie wraz z wydaniem oświadczenia ma potrwać 6 tygodni.

Wątpliwości, poza samym faktem ożywienia zmarłej osoby, wzbudza między innymi to, czy współcześnie piosenkarka Elis Regina podjęłaby się współpracy z Volkswagenem. Krytycy spekulują, że mogłaby jej nie przyjąć z uwagi na to, że była przeciwniczką dyktatury wojskowej w Brazylii, a to właśnie z nią kooperował producent producent samochodów.

Kolejna kwestia, którą rozpatruje Conar to możliwość zaburzenia rzeczywistości, zwłaszcza dzieciom oraz nastolatkom, które mogą mylić co jest prawdą, a co fikcją.

Volkswagen nie zgadza się z zarzutami

Marka motoryzacyjna nie zgadza się z wątpliwościami Conar. Tłumaczy przede wszystkim, że rodzina zmarłej piosenkarki zaakceptowała reklamę.

– Chcieliśmy stworzyć wyjątkowy moment, chwilę, która zjednoczy jedną z najznakomitszych piosenkarek Brazylii z córką, będącą współczesną ikoną – podano w oświadczeniu.

Norweska filia Volkswagena zaprezentowała nietypowy fotel biurowy, którym można dosłownie pędzić po przestrzeniach biurowych.

– Bez odpowiedniego i atrakcyjnego wzmocnienia, jakim jest storytelling, sam produkt, jego jakość i wartość wizualna, może nie wystarczyć – tym razem z naszą Marketingową 11 zmierzył się Dariusz Brodnicki, dyrektor Departamentu Marketingu i Brand Managementu w Volkswagen Financial Services.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułБарських відмовився співати на фестивалі в Молдові через виступ Меладзе
Następny artykuł60-latka chciała okraść kościelną skarbonę. Miała nóż i tłuczek kuchenny