– Jesteśmy zbyt wolni, zbyt powolni, zbyt skomplikowani – powiedział w wywiadzie dla niemieckiego „Handelsblatt” Thomas Schäfer, dyrektor generalny Volkswagena opisując sytuację marki. Teraz szef Volkswagena chce podjąć konkretne działania. – Przez skomplikowaną strukturę, procesy i wysokie koszty nie jesteśmy aktualnie konkurencyjni jako marka Volkswagen – powiedział Schäfer podczas spotkania z gazetą Bild. W przeciwieństwie do poprzednich programów oszczędnościowych, koszty i liczba pracowników mają teraz zostać trwale obniżone. Volkswagen wpadł w rosnące koszty surowców przy produkcji aut elektrycznych, wysokie stopy procentowe i nie poradził sobie z agresywną wojną cenową Tesli. Czasy stałego wzrostu i dynamicznie rozwijającego się biznesu w Chinach minęły.
Elektromobilność wprowadziła Volkswagena w kłopoty finansowe
Aby móc finansować inwestycje w nowe modele i technologie, marża operacyjna powinna wzrosnąć z 3,4 do co najmniej 6,5 proc. Częścią niezbędnego pakietu oszczędnościowego ma być redukcja kosztów osobowych, głównie w administracji o około 20 proc. do 2026 roku. Oczekuje się, że z firmy odejdzie od 4 000 do 6 000 pracowników. Na początku typowani będą pracownicy mogący przejść na wcześniejszą emeryturę, jeżeli to rozwiązanie okaże się niewystarczające, wprowadzony zostanie program dobrowolnych odejść.
Czytaj więcej
Skoda Superb to nowy Volkswagen Passat
Skoda zaprezentowała czwartą generację Superba. Czesi znowu przechytrzyli Niemców i mają teraz w swoim portfolio kombi i sedana, który idealnie zastępuje wykreślonego z portfolio Passata. Do tego Superb dostępny … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS