A A+ A++

Współpraca Volkswagena z firmą Xpeng szybko przyniesie zamierzone efekty. Najnowsza płyta podłogowa CEA dla aut elektrycznych, stworzona przez niemieckich i chińskich inżynierów, pozwoli obniżyć koszty produkcji nowych aut o prawie połowę. Nadchodzi era tańszych elektryków?

Z pomocą chińskiej firmy Xpeng koncern Volkswagena opracował nową płytę podłogową CEA (China Electrical Architecture)  dla aut elektrycznych, która względem architektury MEB, wykorzystywanej dotychczas w bezemisyjnych modelach grupy tj. Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Buzz, Cupra Born, Volkswagen ID.5 czy Audi Q4 e-tron, pozwala zredukować koszt produkcji auta o 40 proc. Nowa platforma będzie wykorzystywana od 2026 roku, jednak ze wstępnych planów marki wynika, że pierwsze auta na nowej architekturze zadebiutują w Chinach.

Volkswagen ma nową architekturę. Czym wyróżnia się CEA?

Architektura CEA (China Electrical Architecture) opracowana wspólnie przez Volkswagena i Xpeng, jest wydajniejsza i tańsza produkcji, za czym stoi jej prosta konstrukcja. Na środku platformy znajduje się centralny komputer, który steruje wszystkimi podzespołami elektrycznymi. Sposób okablowania i rozmieszczenia komponentów sprawia, że producent jest w stanie obniżyć koszt produkcji o ok. 40 proc.

Nowa platforma CEA. Jakie auta będa z niej korzystać?

Na platformie CEA zostaną zaprojektowane cztery samochody kompaktowe, których debiut jest planowany na 2026 rok. Nowa architektura … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł220 tysięcy dla UJD i Politechniki na nowoczesne rozwiązania edukacyjne
Następny artykułProf. Pinkas: szarlatani fundują ludziom ułudę, powinni za to odpowiedzieć