Samochody spalinowe, czyli z silnikiem Diesla i benzynowym, zostaną zakazane od 2035 roku. Po wejściu nowych przepisów w salonach do kupienia będą wyłącznie auta z napędem elektrycznym i tylko takie będą produkowane. Oznacza to silny wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną i jej magazynowanie. Goldman Sachs w najnowszym raporcie szacuje, że wartość tego rynku osiągnie 900 mld dolarów. Przy czym analitycy banku spodziewają się do roku 2030 powstania w Europie 40 gigafabryk akumulatorów do samochodów, co pozwoli na stworzenie 130 tys. miejsc pracy i przyciągnie w tej dekadzie ponad 150 mld euro nowych inwestycji.
Prognoza Goldman Sachs daje nam obraz zmian i tego, jak elektromobilność znacząco różni się od tradycyjnej spalinowej motoryzacji. Także pod względem naprawy aut zasilanych energią z akumulatora.
Volkswagen inwestuje i zwiększa sieć naprawy akumulatorów do aut elektrycznych
Dobrym przykładem transformacji jest Grupa Volkswagen, która od pewnego czasu szykuje swoją sieć serwisową na obsługę dużej liczby aut z napędem elektrycznym. Statystyki już mogą imponować. Niemiecki koncern tylko w 2021 roku sprzedał niemal 453 tys. samochodów EV, to dwa razy więcej niż rok wcześniej. Aut na prąd będzie przybywać. Już 2030 roku Wolfsburg chce by na 10 aut EV sprzedanych w Europie aż 6 było z logo VW, Skody, Audi, Seata, Cupry czy Porsche (Grupa planuje osiągnąć 60-procentowy udział w europejskim rynku BEV). A im więcej elektryków na drogach, tym większa potrzeba ew. naprawy akumulatorów po awarii czy też kolizji.
Co prawda każde ASO obsługuje samochody elektryczne i przeprowadza ich przeglądy czy naprawy. Jednak skomplikowany serwis wymagający naprawy akumulatora, np. wymiany poszczególnych modułów, wykonuje się tylko w dedykowanych centrach, które mają odpowiednie narzędzia i wiedzę. Takich wyspecjalizowanych punktów działa w Polsce 11 w sieci dilerskiej oraz jeden w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska. A wkrótce dzięki nowym inwestycjom dołączą do nich trzy kolejne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS