Volkswagen ID.3 przed chwilą zadebiutował w Polsce. A eksperci Euro NCAP już ujawnili wyniki testów zderzeniowych niemieckiego auta. Co ważne, ID.3 jest pierwszym modelem elektrycznym sprawdzonym według zmienionych zasad.
Zobacz również
Przypominamy, że od 1997 roku do tej pory w trakcie prób sprawdzano, jak samochód zachowuje się przy uderzeniu z nieruchomą przeszkodą. Taka procedura ujawniała poziom ochrony pasażerów, ale nie dało się stwierdzić, jakie obrażenia odnoszą ludzie w drugim aucie. W efekcie Euro NCAP opracował i wdrożył nowe kryteria, które przewidują, że testowany samochód jadąc z prędkością 50 km/h będzie zderzać się połową przedniej części z odkształcalną przeszkodą poruszającą się 50 km/h na specjalnym wózku. Ale to nie są jedyne nowości wdrożone przy okazji reformy. Teraz specjaliści badają też np. jak zderzenie boczne wpływa na ciała pasażerów i czy siedzący na poszczególnych miejscach zderzają się ze sobą. Dzięki zmianom symulowane sytuacje mają być bliższe rzeczywistości.
Volkswagen ID.3 na pierwszy ogień
I właśnie Volkswagen ID.3 jest pierwszym autem eklektycznym przetestowanym w myśl nowych zasad. Niemiecki model zdobył maksymalną notę, czyli pięć gwiazdek. Za ochronę dorosłych samochód uzyskał 87 punktów, bezpieczeństwo dzieci oceniono na 89 pkt. Wysokie wyniki ID.3 uzyskał w kategorii ochrony pieszych (aż 71 pkt.) i dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo (88 proc.).
“Auto dla ludu nadaje ton”
Jak zauważają przedstawiciele Euro NCAP, zastosowanie platformy MEB z akumulatorami w podłodze, która usztywnia całą konstrukcję oraz łagodny przód ID.3 sprawiają, że jest jednym z “mniej agresywnych partnerów podczas zderzeń na drodze”. Dwie centralnie zamontowane poduszki powietrzne napełniają się podczas zderzenia bocznego, aby ograniczyć przesunięcie pasażerów i zmniejszyć ryzyko ich zderzenia ze sobą. W ocenie ekspertów elektryk VW prezentuje również szybki postęp w technologii pomagającej w unikaniu wypadków. ID.3 korzysta z układu zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniu. Jeśli system wykryje pieszego przechodzącego przez ulicę, w którą kierowca chce skręcić, lub jeśli będzie nadjeżdżał inny pojazd, wyemituje alarm dźwiękowy, a w przypadku braku reakcji kierowcy, zahamuje awaryjnie. Eksperci wskazują także na seryjnie montowany hamulec multikolizyjny, który po pierwszym zderzeniu zapobiega kolejnym. Z kolei System Travel Assist reguluje odstęp od poprzedzającego samochodu i utrzymuje VW na wybranym pas … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS