A A+ A++

Beata Zajączkowska – Watykan   

Vittorio Messori wspomina, że praktycznie nikt nie wierzył, iż w 1985 roku uda mu się namówić na rozmowę o wierze kard. Ratzingera, który przez swą funkcję prefekta Kongregacji Nauki Wiary był postrzegany jako żelazny strażnik wiary i człowiek bardzo niedostępny. „W rzeczywistości był osobą bardzo ufną i otwartą, nie bał się też mówić o tym w co wierzył, bez problemu odpowiedział na nawet najbardziej kontrowersyjne pytania” – wspomina Messori, który rozmawiał z Ratzingerem w czasie jego wakacji spędzanych w seminarium w Bressanone. Włoski dziennikarz podkreśla, że właśnie wtedy zaczęła się relacja, którą definiuje jako przyjaźń trwającą aż do ostatnich dni papieża emeryta.

Messori wspomina, że Benedykt XVI zaprosił go kiedyś do klasztoru Mater Ecclesiae, który po rezygnacji stał się jego domem. „Zaskoczyło mnie to, że on oszczędny w gestach objął mnie na przywitanie. Prosił też, bym na czas tej wizyty zapomniał o tym, że jestem dziennikarzem” – wspomina. Podkreśla, że Ratzinger nigdy nie myślał o swej posłudze w kategoriach kariery. „Chciał być jedynie wykładowcą teologii, ale z pokorą i wiarą przyjmował to, co Bóg stawiał na jego drodze, to był też jego krzyż” – podkreśla, przypominając, że jako prefekt aż trzykrotnie prosił Jana Pawła II, by zwolnił go z kierowania kongregacją. Messori wyznaje, że widzi w Benedykcie tytana pracy, wzór modlitwy i ikonę pokory. „Nie płakałem po jego śmierci, bo jestem pewien, że jest już w niebie” – mówi włoski dziennikarz, wyznając, że prosi zmarłego papieża, by się za nim wstawiał.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTL: ŁKS umacnia się na pozycji lidera, walka o 4 miejsce nabiera barw
Następny artykułSmartfony używane czy nowe? Które z nich cieszą się dziś większym zainteresowaniem klientów?