Po wyścigu na torze Imola temat zasadności i bezpieczeństwa odzyskiwania pozycji przez zdublowanych kierowców jadących za samochodem bezpieczeństwa powrócił po tym jak Lance Stroll zamieszany był w incydent z bardzo bliskim przejechaniem obok pracujących na torze porządkowych.
Nie tylko Kanadyjczyk musiał uważać na znajdujących się na torze ludzi, ale również wszyscy pozostali zdublowani kierowcy, którzy otrzymali od FIA sygnał o możliwości wyprzedzenia samochodu bezpieczeństwa.
Dyrektor GPDA, Sebastian Vettel uważa, że problem ten istnieje gdyż oprogramowanie, z którego korzysta Formuła 1 na zlecenie FIA nie ma możliwości “resetu” i sztucznego dodania okrążenia dla zdublowanych kierowców.
“Uważam, że powinniśmy bardziej skupić się na rozwiązaniu tego problemu” mówił w Stambule Vettel. “Uważam, że powodem, dla którego musimy fizycznie oddublować się jest to, że oprogramowanie nie potrafi automatycznie zresetować naszych okrążeń.”
“Musimy więc wykonać dodatkowe okrążenie, co samo w sobie brzmi żenująco, ale wierzę, że taka jest prawda.”
“Chcąc rozwiązać ten problem powinniśmy włożyć trochę wysiłku w oprogramowanie, które nie będzie zmuszało zdublowanych kierowców od wyprzedzania stawki, ale po prostu resetowało okrążenie na ich wyświetlaczu, tak aby mogli cały czas pozostać na swoich miejscach. Uważam, że takie powinno być rozwiązanie.”
“Oczywiście konsekwencją obecnego podejścia jest to, że w przeszłości mieliśmy już sytuacje, w których kierowcy starali się gonić stawkę i rozbijali się, także w innych seriach wyścigowych. To nie może być bezpieczne przy pełnych żółtych flagach na torze.”
“Dodatkowo jak widzieliśmy na Imoli, ludzie cały czas pracowali wtedy na torze, starając się zrobić nam przysługę przy usuwaniu stojącego na torze bolidu i oczyszczając tor.”
“Myślę, że to dwie sprzeczne sprawy, a my powinniśmy po prostu skupić się na rozwiązaniu, które w mojej opinii dotyczy tylko oprogramowania. Biorąc pod uwagę, że mamy 2020 rok, myślę, że to możliwe.”
Rzecznik prasowy FIA potwierdził, że oprogramowanie nadzorujące system czasowy w F1 nie posiada możliwości zresetowania okrążeń kierowców podczas wyścigu, ale dodał również, że nigdy nie była zgłaszana taka potrzeba.
Fizyczne oddublowanie się kierowców ma na celu coś więcej niż tylko przywrócenie porządku w stawce. Chodzi o to, aby zdublowani kierowcy nie odnieśli na tym korzyści względem tych, którzy pozostają za samochodem bezpieczeństwa.
Podczas pokonywania szybszym tempem dodatkowego okrążenia zawodnicy spalają dodatkowe paliwo i zużywają swoje ogumienie.
Jeżeli automatycznie mieliby otrzymać za samochodem bezpieczeństwa dodatkowe okrążenie, mogłoby to dać im pewną przewagę nad resztą zawodników.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS