Vettel zawsze pasjonował się historią Formuły 1, a także klasycznymi samochodami, co przyznał niejednokrotnie. Dlatego zdecydował się teraz kupić Williamsa FW14B, którym jeździł Nigel Mansell.
Bolid zaprojektowali Patrick Head i Adrian Newey. Jest ewolucją FW14.
Samochód został użyty po raz pierwszy w 1991 roku, ale miał problemy z niezawodnością. Kontynuowano więc pracę nad jego rozwojem tworząc FW14B, jedną z najbardziej udanych i wyrafinowanych konstrukcji w F1.
Samochód ten wyróżniał się aktywnym zawieszeniem. FW14B był napędzany 3,5-litrowym Renault RS3C V10. Miał również zaawansowaną kontrolę trakcji.
Nigel Mansell i Ricciardo Patrese rywalizowali za jego kierownicą w 1992 roku, wygrywając dziesięć z szesnastu wyścigów. Dziewięć z nich padło łupem Mansella. W ten sposób brytyjski kierowca zdobył swój pierwszy i jedyny tytuł mistrza świata F1.
Ciekawostką jest to, że samochód ten nazywany jest „Czerwoną Piątką”. Vettel również jeździ z numerem 5 w Formule 1. Niemiecki kierowca korzystał z niego w czasach kartingu. Ten numer miał też na samochodzie, gdy po raz pierwszy został mistrzem świata w 2010 roku.
– „Czerwona piątka” jest dla mnie bardzo interesująca. Dla mnie to absolutna ikona i podobnie jak w przypadku mojego samochodu, jest oznaczony numerem 5 – powiedział Vettel.
Cena, jaką kierowca Ferrari zapłacił za Williamsa, nie jest znana, ale w 2019 roku jedno z sześciu wyprodukowanych podwozi zostało sprzedane na aukcji w brytyjskim domu aukcyjnym Bonhams, a jego ostateczna cena wyniosła 3,02 miliona euro.
Nigel Mansell, Williams FW14B
Photo by: Sutton Images
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS