A A+ A++

Charles Leclerc zajął drugie miejsce dla Ferrari, a Sergio Perez był trzeci w drugim bolidzie RB20. Zastępujący Carlosa Sainza Oliver Bearman zajął 10. miejsce w drugim bolidzie Ferrari.

Cała uwaga kamer skupiła się na młodym Brytyjczyku – tuż przed wyjazdem tłum kamer i fotografów zgromadził się przed jego garażem.

Początkowo czasy Bearmana odstawały od najlepszych kierowców, ale junior Ferrari bardzo szybko przystosował się do nowej konstrukcji i zaczął wykręcać konkurencyjne czasy.

Hamilton po wyjeździe z pit lane na miękkich oponach zajmował pierwsze miejsce z czasem 1.30,253s po kwadransie piątkowej sesji, podczas gdy większość stawki wciąż znajdowała się w boksach.

Nie dotyczyło to jednak jego zespołowego kolegi, George’a Russella. Drugi z kierowców Mercedesa był już na torze, również na miękkich oponach – ale korzystał z innego pakietu tylnego skrzydła o mniejszej sile docisku.

Russell początkowo ustępował swojemu koledze z zespołu i Bearmanowi, zanim zajął pierwsze miejsce w tabeli czasów po swoim drugim szybkim przejeździe, w którym zszedł poniżej 1 minuty i 30 sekund. Chwilę później Leclerc przesunął drugi bolid Ferrari na drugie miejsce, jadąc zaledwie 0,146s wolniej na pośrednich oponach.

Po chwili spokoju na torze kierowcy Red Bulla w końcu wkroczyli do walki, a Perez wskoczył od razu na pierwsze miejsce z wynikiem 1.29,562s na miękkich oponach, a pierwszy przejazd Verstappena dał mu drugie miejsce o 0,211s za Meksykaninem.

Zbliżając się do końca pierwszej połowy trzeciego treningu, Leclerc kontynuował jazdę na pośrednich oponach, dzięki czemu znalazł się na pierwszym miejscu z czasem 1.29,206s.

Przeczytaj również:

Verstappen jednak nie odpuścił i przejechał trzy szybkie okrążenia, gdy do końca sesji pozostało 25 minut i poprawił swój własny wynik, uzyskując 1.28,412s, zwiększając różnicę do drugiego Leclerca o prawie 0,8 sekundy.

Wtedy doszło do incydentu, który wywołał na torze czerwoną flagę, gdy Zhou Guanyu rozbił się w ósmym zakręcie. Kierowca z Chin stracił tył swojego bolidu w siódmym zakręcie i nie zdołał już go uratować, obracając się i uderzając z impetem w barierę ochronną. Całe szczęście kierowca Saubera wyszedł z tego cały.

Samochód Zhou został odholowany w ciągu pięciu minut od wypadku, a do końca trzeciego treningu pozostało niewiele. FIA nie zdecydowała się jednak na przedwczesne zakończenie treningu i to była dobra decyzja, ponieważ udało się jeszcze wysłać kierowców na tor na pięć minut przed końcem sesji, z czego ucieszył się debiutujący Bearman.

Kierowcy po wznowieniu wyruszyli masowo na tor, ale po wyjeździe z boksów na miękkich oponach, każdy z 18 zawodników zaliczył tylko jedno szybkie okrążenie.

Russell wykorzystał swój ostatni przejazd, aby awansować na drugie miejsce, zanim został zdetronizowany najpierw przez Leclerca, a następnie przez Pereza, kończąc trening z dala od czołowego czasu Verstappena ustanowionego pół godziny wcześniej.

Bearman przejechał swoje okrążenie na miękkich oponach dopiero w ostatniej chwili – podobnie jak Leclerc, Alonso i kilku innych zawodników – i ostatecznie zajął 10. miejsce w trzecim treningu zaliczając udany debiut w F1.

Podczas ostatnich minut na torze jeździło tylko 18 zawodników, ponieważ Logan Sargeant uszkodził lewe przednie zawieszenie swojego FW44, uderzając w ścianę w zakręcie nr 22 podczas wcześniejszej części piątkowej sesji i w rezultacie przejechał tylko 2 okrążenia.

WYNIKI TRZECIEGO TRENINGU

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzebudowa infrastruktury podziemnej i nadziemnej w szpitalu w Rykach.
Następny artykułDługi korek na A4 i DK86 po zderzeniu czterech samochodów