A A+ A++

Holender jeżdżący w zespole Trident pozostawił za sobą nieudany weekend otwierający sezon w Bahrajnie bez punktów, odkupując się podczas wyścigu sprinterskiego niecały tydzień później w Dżuddzie.

Dennis Hauger z MP Motorsport dojechał na drugiej pozycji, podczas gdy startujący z pole position Paul Aron zdobył ostatnie miejsce na podium dla zespołu Hitech.

Po niespodziewanym debiucie Olivera Bearmana w Ferrari, który zastępuje Carlosa Sainza w Formule 1, brytyjski kierowca został usunięty z wyników kwalifikacji. W częściowo odwróconym wyścigu sprinterskim nie miało to wpływu na przód stawki, ale zapewniło awans o jedną pozycję kierowcom startującym spoza czołowej dziesiątki.

Po zgaśnięciu świateł nie trzeba było długo czekać na duże emocje. Najpierw Franco Colapinto (MP Motorsport) i Zak O’Sullivan (ART Grand Prix) z Akademii Williamsa nie zdołali ruszyć z pól startowych i musieli zostać zepchnięci do boksu, a następnie Andrea Kimi Antonelli (Prema) uderzył Jaka Crawforda (DAMS) w drugim zakręcie, w wyniku czego ten pierwszy doznał uszkodzenia przedniego skrzydła.

Jakby tego było mało, na wyjściu z drugiego zakrętu, kierowca akademii Alpine Victor Martins kontynuował swój okropny początek sezonu, zderzając się z Dennisem Haugerem, w następstwie czego Francuz uderzył swoim bolidem w betonową ścianę, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa oraz koniec wyścigu dla niego. Po trzech wyścigach nowego sezonu suma punktów Francuza pozostaje na poziomie “0”.

Zwycięzca wyścigu Verschoor wysunął się na prowadzenie na ósmym okrążeniu, korzystając z DRS, kiedy udało mu się wyminąć Arona na dohamowaniu do zakrętu nr 1. Kilka chwil później w identyczny sposób Isack Hadjar (Campos) jadący na czwartej pozycji wyprzedził Haugera.

Gdy wyścig osiągnął półmetek, samochód bezpieczeństwa ponownie został wezwany na tor. To wszystko ze względu na incydent z udziałem Amaury’ego Cordeela, który obrócił się w drugim zakręcie i zgasił swój silnik, kończąc tym samym udział w sprincie.

Podczas kolejnego restartu Verschoor przyłapał drugiego Arona na drzemce i uciekł poza zasięg DRS, pozostawiając drugiemu kierowcy obronę przed mocno szarżującym Haugerem. Na trzy okrążenia przed końcem Hauger zdecydował się na skuteczny atak, korzystając z systemu DRS. Dzięki temu w pierwszym zakręcie z łatwością pokonał kierowcę Hitech.

Po tym, jak Hadjar wycofał się z wyścigu na przedostatnim okrążeniu, Fittipaldi zakończył sprint na czwartej pozycji uprzedzając Maloneya i Crawforda, a Antonelli, który uniknął kary za wczesny kontakt z Crawfordem, zakończył siódmy.

Pepe Marti (Campos), startujący z pole position Kush Maini (Invicta) i Roman Staněk (Trident) zamknęli pierwszą dziesiątkę.

WYNIKI SPRINTU F2

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułТайсон зробив різку заяву про поєдинок із відомим блогером
Następny artykułCzy jesteśmy gotowi na wdrożenie systemu kaucyjnego w Polsce?