Gotowe są nowe odcinki trasy rowerowej Velo Baltica w woj. zachodniopomorskim. Prawie 5 km rowerowej autostrady połączyło Dziwnówek z Radawką i Radawkę z Łukęcinem. Inwestycję o wartości 6,9 mln zł kwotą blisko 5,8 mln zł wsparły Fundusze Europejskie.
W efekcie w gminie Dziwnów jest już 25 kilometrów nadbałtyckiej trasy rowerowej. Budowa ścieżki została zaprojektowana w zgodzie z zasadą uniwersalnego projektowania, tj. w taki sposób, by mogła być użyta przez wszystkich ludzi, w możliwie szerokim zakresie, bez potrzeby dodatkowej adaptacji. Trasa ma nawierzchnię bitumiczną, o zmiennej szerokości od 2,5 do 3 m. Jest to szerokość, która pozwala bezpiecznie wyminąć się rowerom jadącym z przeciwnych kierunków.
Velo Baltica na terenie woj. zachodniopomorskiego liczy 235 km. Rozpoczyna się w Świnoujściu. Część jej odcinków przebiega w sąsiedztwie plaż, inne poprowadzono przez najbardziej znane miejscowości wypoczynkowe. Tam, gdzie tereny nie są dostępne inwestycyjnie, trasa jest wytyczana wzdłuż dróg wojewódzkich, głównie DW102 biegnącej z Międzyzdrojów do Kołobrzegu.
Koncepcja trasy polegała na wykorzystaniu istniejących odcinków i projektów, które budowały i przygotowywały samodzielnie nadmorskie gminy. Nowe projekty, które powstawały na zlecenie samorządu województwa stopniowo wypełniają luki w zaplanowanej trasie. Istotną częścią koncepcji było również spójne oznakowanie całego projektu.
To jedna z czterech rowerowych inwestycji infrastrukturalnych w regionie tworzących Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. To wieloetapowe zadanie było współfinansowane ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jak wynika z Mapy Dotacji, w perspektywie finansowej 2014-2020 Velo Balticę Fundusze Europejskie wspierały 9-krotnie.
Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS