Hitboxy w CSGO od siedmiu lat pozostawiają wiele do życzenia. Valve, chcąc uczynić rozgrywkę bardziej realistyczną, jedynie ją utrudniło, co udowodnił jeden z graczy FPS-a.
Źrodło fot. powyżej steamcommunity.com
Headshoty w CSGO to nie tylko kwestia pamięci mięśniowej i treningu, ale również hitboxów, które w niektórych przypadkach robią wielką różnicę. Jeden z graczy postanowił porównać rozmiar głów modeli postaci w FPS-ie i wyniki nie napawają optymizmem.
Modele z największymi głowami
W CSGO znajduje się 136 modeli agentów, które Ansimist uporządkował według hitboxów znajdujących się na ich głowach. Różnica najmniejszej oraz największej objętości hitboxów to aż 16,75% w przypadku modeli dla terrorystów oraz 10,32% u antyterrorystów. Najgorzej w całym podsumowaniu wypadają modele jednostki SAS.
Ansimist poza stworzeniem tabeli, w której wyszczególnił dane dla każdego modelu, stworzył również podsumowanie map. Jak możecie się domyślić, podzielone są one względem tego, gdzie spotkamy agentów, u których występuje największa rozbieżność w objętości hitboxów.
Najbardziej wyrównanymi mapami okazały się:
- Verigo
- Agency
- Breach
Zaś tymi, na których ta różnica jest największa są:
- Anubis
- Inferno
- Mirage
Valve przeholowało
Takie różnice w hitboxach obecne w CSGO są najpewniej od września 2015 roku. Wtedy też Valve wprowadziło do FPS-a aktualizację, która zmieniła nie tylko animacje, ale w dużym stopniu odmieniła to, jak działają hitboxy, dzieląc modele agentów na kapsuły.
Źródło: Twitter
Graczom oczywiście nie podoba się to, jak wielkie różnice dzielą głowy modeli (jakkolwiek komicznie by to nie brzmiało). Wielu z nich twierdzi, że jest to wręcz nieakceptowalne i Valve powinno wyrównać owe wartości.
To szalona rozbieżność, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę rund, meczów i odległości w CSGO – napisał FutinYass.
Fajnie byłoby zobaczyć aktualizację, która wprowadziłaby zmiany QoL np. jednolite hitboxy, uniemożliwienie wyrzucenia kogoś podczas przerwy w grze, stałe mapy społeczności na Wingmanie itd. – napisał Draemeth.
I choć dane jasno wskazują na rozbieżność pomiędzy objętością hitboxów, to nie możemy traktować tego jako copium. Tak, od 7 lat gracze uczestniczą w niesprawiedliwej konkurencji na niektórych mapach, jednak brak umiejętności i cela to inna sprawa.
- Strona CSGO w sklepie Steam
- Oficjalna strona Valve
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS