A A+ A++

TOGETAIR 2024 ponownie połączył przedstawicieli z wielu środowisk – świata biznesu, administracji w rządowej i samorządowej, nauki, NGO’s i mediów. Tegoroczna edycja dwudniowego wydarzenia odbywa się w przestrzeni Varso Place w Warszawie – najwyższego budynku w Unii Europejskiej. Po śniadaniu prasowym, które miało miejsce na 49. piętrze budynku, uczestnicy tegorocznej edycji rozpoczęli eksperckie debaty – jakie kluczowe kwestie zostały podjęte na każdej z trzech scen tematycznych?

TOGETAIR 2024: OGLĄDAJ NA ŻYWO

Fit for 55, atomowa zmiana i nowe oblicze motoryzacji – scena CLIMATE CARE

Główną scenę wydarzenia – CLIMATE CARE – uroczyście otworzyli Roberta Metsola, przewodnicząca Parlamentu Europejskiego oraz Mark Brzeziński, The Ambassador of the United States to Poland w towarzystwie Przemysława Białkowskiego. Inauguracyjny panel dyskusyjny pt. „Gotowi na 55 – przyszłość polskiej gospodarki i globalnych rynków. Redukcja CO2 i neutralność klimatyczna” zgromadził eksperckie grono wokół dyskusji na temat Fit for 55 – pakietu proklimatycznych rozwiązań legislacyjnych.

Pierwszy key note sceny CLIMATE CARE – „Zeroemisyjne ogrzewanie próżniowe” – zaprezentował Tomasz Zalewski, dyrektor handlowy Luxrad Polska. Zwrócił w nim uwagę na rolę innowacyjnych rozwiązań grzewczych jako istotnego kroku na drodze do zeroemisyjności.

Istotnym tematem – zainicjowanym już podczas śniadania prasowego przez Szczepana Rumana, prezesa zarządu Świętokrzyskiej Grupy Przemysłowej Industria – stał się kolejny panel dyskusyjny sceny CLIMATE CARE. Eksperckie grono dyskutowało o atomowej zmianie i wymaganiach związanych zarówno z bezpieczeństwem, jak i systemem regulacyjnym energetyki jądrowej w Polsce.

„Jest to najbezpieczniejsza na świecie technologia – zwrócił uwagę Mirosław Kowalik, prezes Westinghouse Polska. – Jest eksploatowana od kilkunastu lat i pod wieloma względami – najlepsza. Ma m.in. pasywny system bezpieczeństwa, więc może wychłodzić reaktor w sytuacjach nieprzewidzianych. Jest to jedyny reaktor 3 generacji+, który jest eksploatowany i testowany w USA. Posiada też inne zabezpieczenia na takie przypadki, jak np. atak terrorystyczny”.

Scena CLIMATE CARE stała się także przestrzenią do poruszenia tematu bioróżnorodności, neutralnej klimatycznie motoryzacji i zrównoważonego transportu czy logistyki.

„Dzisiaj w motoryzacji dzieje się w ciągu roku tyle, co 20-30 lat temu w ciągu 5 lat a nawet dekady. (…) Energia tania, zielona i stabilna jest kluczowa dla branży elektromobilnosci” – zaznaczył Jakub Faryś, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Głos w ramach panelu poświęconego zrównoważonej transformacji transportu i logistyki zabrał także m.in. reprezentujący Ministerstwo Klimatu i Środowiska Marek Popiołek, zastępca dyrektora Departamentu Elektromobilności Gospodarki Wodorowej.

„Polska będzie miała w zakresie infrastruktury bardzo ambitne zadanie. W naszej opinii w Polsce w 2030 roku powinno powstać 30 stacji ładowania wodoru” – podkreślił.

Zrównoważona organizacja i dekarbonizacja – scena BUSINESS CONNECT

Toczące się w pierwszej połowie dnia rozmowy nie ominęły tematyki gospodarczej i jej roli w budowaniu przemyślanych strategii zrównoważonego rozwoju. Opiekę nad prowadzeniem sceny BUSINESS CONNECT objęła dziennikarka i prezenterka Monika Praczyk. Pierwszy panel dyskusyjny podjął temat nowoczesnych i zrównoważonych kultur organizacyjnych, przedstawiając je w ujęciu zarówno wielkich korporacji, jak i rodzinnych firm. Biznesowy charakter sceny stał się także doskonałym tłem do podjęcia tematu odpowiedzialności konsumenckiej w formule rozmowy 1:1 pt. „Czy jako konsumenci zdajemy sobie sprawę, co stoi za tym, że możemy kupić produkt”. W eksperckim dialogu wzięli udział Ernest Bodziuch jako redaktor i Head of Logistics Sustainability Anna Preisner.

Nie mniej ważnym aspektem, jaki poruszony został w ramach sceny BUSINESS CONNECT, stała się dekarbonizacja przemysłu i produkcji. Prelegenci reprezentujący m.in. Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Górażdże Cement S.A, 3M czy Fundację ClientEarth Prawnicy dla Ziemi debatowali nad tym, czy Europę czeka deindustrializacja.

„To nie jest pytanie >>czy<< tylko >>jak<< – odejście od paliw kopalnych to istotna kwestia, ale duża część energii w przemyśle to energia cieplna. Jeśli chodzi o energię wodną lub pary, jest tu jeszcze dużo do zrobienia, wymaga to zmian organizacyjnych i jest to wyzwanie” – powiedział Marek Zdanowicz, prezes zarządu spółki Dalkia Polska Solutions.

Debaty na scenie BUSINESS CONNECT wciąż trwają. Nie zabraknie eksperckiego głosu w kluczowych z perspektywy gospodarczej tematach dotyczących GOZ, e-commerce czy nowych technologii w biznesie.

Finanse, GOZ i klimatyczna rewolucja w budownictwie – scena FUTURE COOPERATION

Dyskusje na trzeciej ze scen – FUTURE COOPERATION – rozpoczęły się od podjęcia tematu finansowania zrównoważonego rozwoju i roli funduszy – zarówno europejskich, jak i publicznych i samego sektora finansowego – w realizacji planowanych zmian.

„Chcemy, żeby 50% portfela było przeznaczone na zielone inwestycje, na transformację energetyczną. (…) Tylko 26% przedsiębiorców w Polsce traktuje transformację energetyczną jako szansę związaną ze swoją działalnością, a reszta traktuje ją jako ryzyko – podkreślił Grzegorz Rabsztyn, Head of European Investment Bank Group Office in Poland. – Widzimy, że koszty energii, są traktowane jako jedna z podstawowych barier inwestycyjnych”.

FUTURE COOPERATION to także ekspercki głos w zakresie Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Eksperckie grono poruszyło nie tylko kwestię zarządzania zasobami, ale także legislacji czy recyklingu oraz postaw konsumenckich.

„Dlaczego tubka pasty jest zapakowana w papierowe pudełko, które jest nam do niczego niepotrzebne? Dlatego, że chętniej kupujemy produkt z dodatkowym opakowaniem, które po przyjściu do domu wyrzucamy – zauważył Krystian Szczepański, Dyrektor IOŚ-PIB. – Są już dostępne materiały, które są bardziej ekologiczne, np. papier do czekolad, ale jest on cięższy niż tworzywo sztuczne i droższy, dlatego nie jest wybierany, gdyż się to mniej opłaca”.

Prelegenci podjęli także m.in. temat klimatycznej rewolucji w budownictwie. Zwrócili przy tym uwagę na potencjał odnawialnych źródeł energii, nowoczesnych i zrównoważonych technologii czy potrzeb przyszłych użytkowników budynków.

„Aż 90% czasu spędzamy w budynkach, więc ten zdrowy klimat w budynkach jest kluczowy względem tego, jak się czujemy” – zaznaczył w ramach panelu dyskusyjnego Waldemar Czarnocki, Business Development & Sales Support Manager, VELUX Polska.

Eksperckie debaty w ramach każdej ze scen wciąż trwają. To nie tylko ciekawe dyskusje, ale także key notes, rozmowy przy okrągłych stołach, szkolenia czy power speeche. Zarówno dziś, jak i w kolejnym dniu TOGETAIR 2024, nie zabraknie okazji do wymiany doświadczeń, wiedzy i idei związanych ze wspólnym działaniem na rzecz środowiska i klimatu.

Dwa dni wypełnione spotkaniami, ponad trzydzieści debat, dyskusje przy okrągłych stołach, motywujące power speeche, dziesiątki polskich i zagranicznych ekspertów – tak przedstawia się największe wydarzenie ekologiczne w Europie Środkowo-Wschodniej – Międzynarodowy Szczyt Klimatyczny TOGETAIR 2024. Wydarzenie odbywa się w VARSO Place przy ul. Chmielnej 69/73 w Warszawie w dniach 22-23 kwietnia.

TOGETAIR 2024 otrzymał prestiżowe patronaty od polskich i zagranicznych instytucji, w tym Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Sejmu RP oraz Marszałka Senatu RP Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, a także honorowe patronaty ministerstw Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwa Przemysłu i Ministerstwa Zdrowia.

Pełna agenda wydarzenia wraz z panelistami dostępna jest na stronie: https://togetair.eu/agenda/.

Obserwuj i oglądaj TOGETAIR 2024: Facebook Instagram Twitter LinkedIn YouTube Money.pl.

PARTNER GŁÓWNY: United Brands PARTNERZY PREMIUM: Saint-Gobain, McDonald’s, Robert Bosch PARTNERZY PLUS: VELUX Polska, Stena Recycling, Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, Daimler Truck Polska, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Medicover, H&M, Ernst & Young Polska, Świętokrzyska Grupa Przemysłowa INDUSTRIA PARTNER MOTORYZACYJNY: Grupa Cichy-Zasada PARTNER TECHNOLOGICZNY: Gridaly PARTNER CATERINGOWY: Nutri Catering & Events PARTNERZY: LPP, Rekpol, ERGO-Hestia, Lidl, Dalkia, ROCKWOOL, Knauf Insulation, MARS, Górażdże HeidelbergCement Group, PIOIRO, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, PolKa – Polska Kaucja, TSC, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Locotranssped, Bank Ochrony Środowiska, Izba Branży Komunalnej, ALBA, PreZero, PKO Bank Polski, Luxrad, Ørsted, Envirly, VARSO PLACE PARTNERZY MERYTORYCZNI: Microsoft, PKP Intercity PARTNERZY WSPIERAJĄCY: Bechtel, Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Polska Izba Biegłych Rewidentów, ARP TFI, Enea, Westinghouse, HANTON, 3M, Siemens Healthineers, Klaster Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii i Efektywności Energetycznej „ZKlaster” PATRONATY I PARTNERZY MERYTORYCZNI: Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności, ESG Impact Network, Polski Alarm Smogowy, Rzecznik MŚP – Małych i Średnich Przedsiębiorców, Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), Hydrogen Poland, Młodzieżowa Rada Klimatyczna, Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, Lasy Państwowe PATRONATY ORGANIZACJI PRACODAWCÓW: Pracodawcy RP, Business Centre Club PATRONATY HONOROWE: MINISTERSTW Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Przemysłu, Ministerstwo Zdrowia PATRONATY PARLAMENTARNE: Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej Małgorzata Kidawa-Błońska PATRONATY EUROPEJSKIE: Parlament Europejski, Komisja Europejska, Europejski Bank Inwestycyjny PARTNERZY MIĘDZYNARODOWI: Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), British Embassy Warsaw, UNEP/GRID-WARSZAWA, The World Bank Group IBD IDA PATRONAT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW: Dolnośląskie, Mazowieckie, Lubuskie, Warmińsko-Mazurskie Wielkopolskie, Świętokrzyskie, Podkarpackie, Zachodniopomorskie, Opolskie, Śląskie, Kujawsko-Pomorskie, Łódzkie PATRONATY UCZELNI WYŻSZYCH: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Polska Akademia Nauk, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Szkoła Główna Handlowa, Politechnika Warszawska GŁÓWNI PARTNERZY MEDIALNI: Polsat News, Interia Biznes, Zielona Interia GŁÓWNE PORTALE INTERNETOWE: WP naturalnie, Money.pl GŁÓWNY PARTNER RADIOWY: Radio ZET PARTNERZY MEDIALNI: Rzeczpospolita, Polska Press, PL24, Strefa Biznesu, warszawa.naszemiasto.pl, Comparic, reach4.biz, Inżynier Budownictwa, piib.org.pl, Energetyka24.pl, kie.biz.pl, Audytorium17, Polskie Radio Rzeszów, Radio Poznań, Polskie Radio Lublin, PiK Polskie Radio, Teraz Środowisko, Wysokie Napięcie, SmogLab, ecieplo.pl, Ekologia.pl, ecoekonomia.pl, biznestuba.pl, Magazyn Business HUB, Siła Nauki, Świat OZE, FIX MAG, Wodne Sprawy, Polskie Radio Katowice, Raport Kolejowy, Biotechnologia, tworzywa.pl, przedsiebiorcy.eu, PKB24, Automatyka, telewizjabiznesowa.pl, Instytut Monitorowania Opinii, Portfel Polaka GŁÓWNY PARTNER REKLAMY KINOWEJ: Kinads Media ORGANIZATORZY: Fundacja Czyste Powietrze, Fundacja Pozytywnych Idei PRODUCENT SZCZYTU KLIMATYCZNEGO TOGETAIR: CreativeHarder Group

KONTAKT:

e-mail: [email protected]

Źródło informacji: Biuro Prasowe Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2024

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadek na drodze wojewódzkiej nr 196 w Murowanej Goślinie – dwie osoby poszkodowane
Następny artykułMAX droższe od HBO Max? Szacujemy polskie ceny subskrypcji