A A+ A++

rozwiń

Kochamy Passata B5, trochę też B6, a ostatnio – B8. A co z B7? Też ma sporo zalet!

Legendarny status Passat w Polsce zawdzięcza głównie generacji B5, ale trochę też i odmianie B6. Bo to właśnie te auta, odsłużywszy najpierw w Niemczech swoje, po odpowiednim odmłodzeniu wyglądu i drogomierza, potem masowo trafiały do naszego kraju i wytrwale woziły nas od Tatr po Bałtyk i od Bieszczad aż po Świnoujście. O wersje 1.9 TDI ludzie potrafili się na giełdzie pobić na oczach sprzedającego, jak ciepłe bułki schodziły też np. benzynowe 1.8T, a jak jeszcze miały na pokładzie gaz, to kupujący też rozpływali się na ich widok, jak masło na gorącej patelni. Kierowcy cenili w swoich “paskach” niewysokie koszty eksploatacji, dobry dostęp do serwisu i – przez jakiś czas – brak dużych kłopotów z rdzą.

Problem w tym, że dziś czas wielu tych egzemplarzy już się powoli kończy (lub skończył), bo setki tysięcy kilometrów zrobione na zachodzie Europy i potem też na naszych (wtedy jeszcze mocno dziurawych) drogach musiały w końcu zrobić swoje. Tak samo jak postępująca korozja. A dziś? Dziś na lawetach jadących do kraju dominują już głównie Passaty B8 (ale podaż egzemplarzy krajowych też jest imponująca), a wersje B5 i B6 nie cieszą się już przesadnie wielką estymą. Ale uwaga: jeśli nie masz budżetu na B8, a mimo to chcesz Passata, to nie załamuj rąk. Bo odmiana B7, choć nie aż tak popularna, też ma co najmniej kilka asów w rękawie.

Używany Volkswagen Passat B7: niby tylko duża modernizacja, ale…

Przede wszystkim, choć to jedynie mocno zmodernizowane B6, to jednak szansa na upolowanie wciąż dość świeżego i zadbanego egzemplarza nadal okazuje się stosunkowo duża. Sporo jest aut z importu, ale – w odróżnieniu do wersji B5 i B6 – dość łatwo o Passata B7 od początku jeżdżącego po Polsce. No i zmiany w stosunku do B6 są na tyle duże, że dziś B7 wciąż możemy nazwać autem względnie nowoczesnym (np. ze względu na układy wspomagające bezpieczeństwo jazdy i dostępne wyposażenie). A Passat B6 już powoli ten status traci. Poza tym rdzewieje i często się psuje.


Używany Volkswagen Passat B7: znane zalety plus kilka ciekawych rozwiązań.

/

newspress.co.uk


czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDawny szpital im. Heleny Wolf na sprzedaż pod deweloperkę? Właściciel zdradza plany
Następny artykułKozice nad Morskim Okiem (film)