A A+ A++

Używane auta elektryczne to duży problem dla niemieckich dealerów. Najnowsze badanie przeprowadzone przez niemiecki „kfz-betrieb” daje jasną odpowiedź: Aż 68,7 proc. dealerów, czyli ponad dwie trzecie, nie chce odkupować używanych elektryków od klientów. Co więcej, ponad połowa ankietowanych (51,1 proc.) uważa, że “nie nadają się do sprzedaży”.

Używane auta elektryczne (BEV) powodują mocny ból głowy u wielu dealerów samochodowych za zachodnią granicą. Potwierdzają to najnowsze badania, które jednoznacznie wskazują, że używane elektryki są mało atrakcyjnym towarem na rynku wtórnym. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez niemiecki “kfz-betrieb” i Vogel Research, tylko w czerwcu 2024 roku 80,2 proc. ankietowanych dealerów przyznało się, że handel używanymi autami elektrycznymi przynosi straty. Co więcej, aż 61,1 proc. respondentów przyznało się, że poniosło “ogromne straty” w związku z tym biznesem. Tylko 19,1 proc. ankietowanych przyznało się do “niewielkich strat”.

Dlaczego auta elektryczne tracą na wartości?

Dlaczego samochody elektryczne są mało atrakcyjne na rynku wtórnym? Głównie przez fakt, że tracą na wartości szybciej niż spalinowe odpowiedniki. Eksperci wskazują, że główną przyczyną jest wysoka wartość akumulatora, która wpływa negatywnie na wartość rezydualną całego pojazdu. Sytuacja może się zmienić dopiero w przyszłości, gdy technologia stanie się bardziej przystępna cenowo.

Co ciekawe, nie wszystkie auta elektryczne można traktować jednakowo. Najmniejsze straty generują auta, które mają mniej niż rok. To jednak zła wiadomość dla wszystkich klientów, którzy planują zmianę samochodu np. po zakończeniu leasingu, który zwykle trwa 2-3 lata.

Kolejną kwestią, która wpływa negatywnie na wartość używanych samochodów elektrycznych jest polityka handlowa przy sprzedaży nowych aut w salonie. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez niemieckie “kfz-betrieb”, rabaty na samochody zasilane prądem są zbyt wysokie – ceny sprzedawanych elektryków są niższe średnio o 27 proc. wobec kwoty widniejącej w cenniku. Nie trzeba być wybitnym znawcą rynku, żeby zdawać sobie sprawę, że taka polityka nie przyniesie pozytywnych skutków w dłuższej perspektywie.

Jakie są wady aut elektrycznych?

Mimo rozwiniętej infrastruktury w Niemczech, klienci za zachodnią granicą nadal narzekają na długi czas ładowania, wysokie ceny i ograniczony zasięg. Do listy wad można dołożyć jeszcze szybką degradację baterii … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJessica Pegula kontra Irina-Camelia Begu | 1/8 finału Charleston 2023 | Najważniejsze momenty meczu WTA
Następny artykułWiedział, co Nadal zamierza zrobić