Uwaga zmiany terminów zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdu
Szanowni Państwo,
przekazujemy ważne informacje dotyczące zgłaszania nabyć i zbyć pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP oraz rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
31. grudnia 2020 r. straciły moc przepisy dotyczące wydłużenia z 30 do 180 dni terminów na załatwienie powyższych spraw:
- Od 1. Stycznia 2021 r. macie Państwo 30 dni na zarejestrowanie pojazdów sprowadzonych z zagranicy oraz zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdów krajowych, których zakup lub sprzedaż miały miejsce.
- Na zarejestrowanie pojazdów sprowadzonych z zagranicy oraz zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdów krajowych, których zakup lub sprzedaż miały miejsce
do 31 grudnia 2020 r. (włącznie) macie Państwo 180 dni (termin na załatwienie tych spraw był wydłużony na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.).
Niedotrzymanie ww. terminów wiąże się z nałożeniem kary (w wysokości od 200 do 1000 zł), o której mowa w art. 140 mb ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
W przypadku pojazdów zarejestrowanych na terytorium RP obowiązek dotyczy jedynie zgłoszenia w ww. terminie nabycia lub zbycia, nie ma obowiązku zarejestrowania pojazdu.
Rejestracji pojazdu krajowego możecie Państwo dokonać po zarezerwowaniu wizyty
w systemie kolejkowym, pod adresem https://bezkolejki.eu/sppruszkow/Reservation i wybraniu grupy „C – rejestracja pojazdu zakupionego w kraju”.
Dla osób rejestrujących pojazd sprowadzony z zagranicy została utworzona oddzielna kolejka „J – rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy” w systemie rezerwacji wizyt, który jest dostępny pod adresem https://bezkolejki.eu/sppruszkow/Reservation.
Należy pamiętać, że przesłanie dokumentów do rejestracji pojazdu przy pomocy platformy ePUAP lub e-Urząd jedynie inicjuje proces rejestracji. Wymagane obowiązującymi przepisami dostarczenie oryginałów dokumentów i tablic rejestracyjnych powoduje konieczność zarezerwowania wizyty w urzędzie.
- Zachęcamy do składania zawiadomień o nabyciu/zbyciupojazdu drogą elektroniczną. Wniosek oraz dokument potwierdzający nabycie/zbycie (umowę lub fakturę) można przesłać:
- za pośrednictwem platformy ePUAP, adres skrzynki podawczej
/Powiat-Pruszkowski/SkrytkaESP - za pośrednictwem platformy e-Urząd, która jest dostępna pod adresem http://www.powiat.pruszkow.pl/portal-e-urzad
- w przypadku problemów technicznych powstałych przy obsłudze ww. platform dopuszczamy przesyłanie dokumentów e-mailem pod adres [email protected]
- Istnieje również możliwość przekazania dokumentów do urzędu pocztą lub za pośrednictwem tzw. „wrzutni”. Skrzynie na dokumenty ustawione są przed urzędem przy wejściu A od ul. Drzymały. Dokumenty można umieścić w skrzyniach w godzinach pracy urzędu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS