A A+ A++

Informujemy, że do piątku 26 marca 2021 roku Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Oławie będzie zamknięty ze względu na skierowanie pracowników wydziału na obowiązkową kwarantannę po kontakcie z osobą pozytywnie zdiagnozowaną na SARS-CoV-2 (COVID-19).

W związku z zaistniałą sytuacją, uprzejmie informujemy, że każdy przypadek dotyczący przekroczenia ustawowych terminów odnośnie zarejestrowania pojazdu sprowadzonego z kraju członkowskiego UE oraz zgłoszenia nabycia bądź zbycia pojazdu zarejestrowanego na terenie Rzeczpospolitej Polskiej będzie rozpatrywany indywidualnie.

O wznowieniu pracy Wydziału poinformujemy w naszych mediach.
Za utrudnienia przepraszamy.

Przypominamy, że w sprawie zgłoszeń nabycia lub zbycia pojazdów zarejestrowanych na terenie kraju nie jest wymagane osobiste stawiennictwo w urzędzie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami wszyscy interesanci, którzy kupili lub sprzedali pojazd po 1 stycznia 2021 roku są zobowiązani do zgłaszania nabycia lub zbycia pojazd w ciągu 30 dni. Osoby, które nabyły lub zbyły pojazd zarejestrowany w kraju przed 1 stycznia 2021 roku są zobowiązane w ciągu 180 dni zgłosić nabycie lub zbycie. Zawiadomienia nabycia bądź zbycia pojazdu można załatwić drogą elektroniczną poprzez platformę ePUAP lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Pojazd i Kierowca (wymagany profil zaufany) lub za pośrednictwem operatora pocztowego, przesyłając zawiadomienie z czytelną kopią dokumentu potwierdzającego nabycie lub zbycie. Zgłoszenie można również składać w zaklejonej kopercie w zielonym pojemniku znajdującym się przy wejściu głównym (od strony dworca PKS) do budynku Starostwa Powiatowego.

W przypadku zgłoszenia nabycia, gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte na umowie są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym proszę o załączanie wszystkich dokumentów przenoszących prawo własności. W przypadku gdy zakupiony pojazd jest przedmiotem współwłasności, zgłoszenie nabycia musi być złożone przez wszystkich właścicieli.

UWAGA: Zgłoszenie nabycia wiąże się z przerejestrowaniem pojazdu, jednak z powodu pandemii i ograniczonego dostępu do urzędu, żeby uniknąć kary wystarczy zawiadomić Starostę o nabyciu pojazdu. Data złożenia wniosku za pośrednictwem ePUAP lub data stempla pocztowego oznacza datę złożenia wniosku w urzędzie.

Informujemy również, że pozwolenia czasowe i zalegalizowane tablice rejestracyjne zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii – jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. Jednocześnie należy pamiętać, że stan pandemii nie zwalnia kierowców z obowiązku przeprowadzania przeglądu rejestracyjnego pojazdu i posiadania ważnego ubezpieczenia pojazdu.

Terminowe prawo jazdy zachowuje ważność do czasu odwołania stanu epidemii. Natomiast orzeczenia lekarskie wydane w ramach wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich, których ważność upłynęła po dniu 7 marca 2020 r., zachowują ważność, nie dłużej jednak niż do upływu 60 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.

Starosta Oławski
Zdzisław Brezdeń


Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMechanizm praworządności. Francuski prawnik ostrzega Polskę i Węgry
Następny artykułSukces literacki uczennicy II LO