Sugerują, że przysłała ich spółdzielnia mieszkaniowa i że wymiana junkersa to obowiązek wszystkich mieszkańców – biuro lubińskiego powiatowego rzecznika konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi firmami, które znowu pukają do drzwi lubinian.
Niby to nie oszustwo, niby nikt nie przymusza mieszkańców do zakupu, jednak firma stosuje nieuczciwe zagrania. Wykorzystuje ufność szczególnie osób starszych. Do rzecznika konsumenta właśnie zgłosiła się kobieta, która zgodziła na wymianę junkersa. Zwiodła ją informacja podawana przez firmę, która poinformowała, że została przysłana przez spółdzielnię mieszkaniową, sugerując, że ta wymiana to nakaz.
– Niestety umowa jest tak skonstruowana, że nie ma możliwości odstąpienia od niej. My, jako biuro rzecznika, mamy więc związane ręce. Usługa została wykonana. Pani została z junkersem, którego najpewniej nie potrzebowała. W dodatku nie działa on tak, jak oczekiwała, więc teraz pozostaje jedynie reklamacja – informuje przedstawiciel powiatowego rzecznika konsumentów w Lubinie. – Nie dajmy się nabrać. Ostrzegajmy sąsiadów – przestrzega rzecznik.
Podobne chwyty stosują nie tylko firmy zajmujące się junkersami, ale też na przykład drzwiami. Ulotki, które trafiają pod drzwi lub do skrzynek mieszkańców, informują przeważnie, że spółdzielnia mieszkaniowa przeprowadza całościową wymianę i w tym celu należy skontaktować się, dzwoniąc pod podany numer telefonu.
Dwa lata temu w Lubinie pojawiła się firma, która działała jeszcze odważniej. Jej pracownicy podawali się za zakład gazowniczy, który ma wykonać wymianę junkersów lub piecyków gazowych, ponieważ ze starych urządzeń rzekomo ulatnia się gaz. Obiecywali lepszy sprzęt, ale w zamian senior otrzymywał kilka tysięcy złotych do zapłaty oraz gorsze urządzenie.
Nie dajmy się omamić i nabrać. Nie wpuszczajmy obcych osób do domu. Zawsze lepiej zadzwonić do spółdzielni mieszkaniowej, by upewnić się, że przedstawiciele firmy rzeczywiście zostali przez nią wysłani. Lepiej dwa razy się zastanowić, niż potem żałować – przestrzega biuro rzecznika konsumentów.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, można skontaktować się z powiatowym rzecznikiem konsumentów pod numerem telefonu 76 746 71 30 lub osobiście w pokoju numer 29 w budynku Starostwa Powiatowego w Lubinie. Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS