Zakład Ubezpieczeń Społecznych odnotował przypadki mejli, w których jest propozycja podwyższenia świadczenia wychowawczego z 500 na 800 złotych. Mejle zawierają linki do rzekomych wniosków o zmianę kwoty. ZUS przestrzega przed otwieraniem fałszywych wiadomości.
Do ZUS zgłaszają się klienci, którzy na adresy mejlowe dostali wiadomości z linkiem, który przekierowuje do wniosku o zmianę wysokości świadczenia rodzinnego.
– Na razie w naszym regionie nie odnotowaliśmy przypadków elektronicznego wyłudzenia pieniędzy bądź danych w kontekście świadczenia wychowawczego 800 plus. Jednak takie przypadki zgłaszali rodzice z sąsiedniego województwa, więc nie wykluczone, że ich adresatami mogą być wkrótce rodzice z Opolszczyzny – tłumaczy Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego, i dodaje: – ZUS nie wysyła do rodziców bądź opiekunów mejli z linkami, a świadczenie wychowawcze jest od bieżącego roku podnoszone automatycznie i nie trzeba wypełniać i składać w ZUS żadnych wniosków. Przestrzegamy przed nieroztropnym otwieraniem fałszywych mejli, załączników i odpowiadaniem na ich treść.
Ataki oszustów mają na celu wyłudzenie danych wrażliwych, zainfekowanie komputera, bądź zdobycie innych informacji cennych dla naciągaczy internetowych. Szczególną ostrożność trzeba zachować, gdy w ostatnim czasie nie zmienialiśmy danych bądź haseł w różnych aplikacjach na przykład na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz jeśli świadczenia z ZUS wypływają na rachunek bankowy regularnie i we właściwych wysokościach.
Rodzice, którzy mają prawo do świadczenia na obecnie trwający okres świadczeniowy, czyli od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r., od stycznia bieżącego roku otrzymują zwaloryzowaną kwotę świadczenia czyli 800 zł na jedno dziecko. Zmianę wysokości wypłacanego świadczenia ZUS przeprowadził z urzędu, bez potrzeby składania wniosków czy formularzy. Natomiast wnioski na nowy okres świadczeniowy, trwający od 1 czerwca 2024 r. do końca maja 2025 r. będzie można składać dopiero od 1 lutego.
Składanie wniosków odbywa się za pośrednictwem PUE, bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia i aplikacji mZUS. Nie ma opcji złożenia wniosku poprzez przesłany pocztą elektroniczną link lub załącznik.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected]
*- Informacja: ZUS, zdjęcie: pixabay.com
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS