Ostrołęccy policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Przez telefon uzyskują dostęp do konta ofiary. Pokrzywdzeni tracą oszczędności, a z ich kont bankowych zaciągane są kredyty.
Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni i podaje się za konsultanta bankowego. Informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy.
W ten sposób oszust ma dostęp do urządzenia i tym samym konta, z którego dokonuje przelewów, a następnie wypłaca wszystkie środki. Po wykonaniu operacji fałszywy konsultant informuje o tym, że konto chwilowo zostaje zablokowane a pieniądze z uwagi na zagrożenie zostaną chwilowo przelane na konto zastępcze. Przejęte środki przelewane są najczęściej na konta bankowe kantorów wymiany walut, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów. Często zdarza się również, że po przejęciu dostępu do konta sprawca zaciąga tzw. szybki kredyt.
O wszystkich próbach wyłudzania pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS