A A+ A++

Ostrołęccy policjanci ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Przez telefon uzyskują dostęp do konta ofiary. Pokrzywdzeni tracą oszczędności, a z ich kont bankowych zaciągane są kredyty.

Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni i podaje się za konsultanta bankowego. Informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy.

W ten sposób oszust ma dostęp do urządzenia i tym samym konta, z którego dokonuje przelewów, a następnie wypłaca wszystkie środki. Po wykonaniu operacji fałszywy konsultant informuje o tym, że konto chwilowo zostaje zablokowane a pieniądze z uwagi na zagrożenie zostaną chwilowo przelane na konto zastępcze. Przejęte środki przelewane są najczęściej na konta bankowe kantorów wymiany walut, skąd w formie gotówki są pobierane przez oszustów. Często zdarza się również, że po przejęciu dostępu do konta sprawca zaciąga tzw. szybki kredyt.

O wszystkich próbach wyłudzania pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarszałek Sejmu: Czarzasty nie został pobity
Następny artykułZmieni się otoczenie Parku Kultury